A Dell itthon is jó üzlet: a cég legnagyobb hazai forgalmazója, a HumanSoft a 2003-as év 5,54 milliárd forintos rekordja után, a várakozásoktól elmaradt államigazgatási kereslet ellenére 2004-ben húsz százalékkal 6,6 milliárd forintra növelte árbevételét. Kamatfizetés, adózás tőketörlesztés és értékcsökkenés levonása előtti eredménye (EBITDA) 26 százalékos növekedéssel elérte a 300 millió forintot.
[ajanlo=90][igazitas=left/] A magyar informatikai vállalat 1991 óta foglalkozik a Dell számítógépeivel, és azóta őrzi vezető pozícióját a hazai forgalmazók között: piaci részesedése jelenleg 54 százalék körüli. Forgalmuk legnagyobb része is ebből a tevékenységből származik, a Dell-portfolión belül pedig leginkább az adattároló és szerver eszközökre fókuszálnak. Ez a leggyorsabban növekvő szegmens, bár az eladott darabszámok tekintetében az asztali számítógépek vezetnek, melyekből több mint tízezer kelt el tavaly.
A Humansoft egyébként nem tartja magát hagyományos értelemben vett disztribútornak, ugyanis ügyfelei 90 százalékban végfelhasználókból állnak. A körülbelül háromszáz cég egyharmada adja a forgalom háromnegyedét, a többiek a magyarországi szinten értelmezett kis- és középvállalati szektorhoz tartoznak.
Engloner Gyula, a cég kereskedelmi és marketingigazgatója elmondta, a tapasztalatok szerint számukra kimondottan előnyösek az előregyártott termékek, mivel alapos piacelemzés után összeállított, gyorsan hozzáférhető termékeket kapnak. A Dell "védjegyének" számító, teljesen egyedi konfigurációk rendelését ugyanakkor ez nem zárja ki, sőt, a Humansoft a közeljövőben tervezi az internetes értékesítés beindítását is.
Molnár Anikó Menedzsment Fórum