Az egyesület az üggyel kapcsolatban 2003. szeptember 4-én levélben tiltakozott az Állami Autópályakezelő Rt. vezérigazgatójánál az előzetesen bejelentett üzemeltetési körülmények miatt, e levélhez egyetértése jeléül a NIT-Hungary is csatlakozott. A két érdekképviselet levelét eljuttatta a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közúti Közlekedési Főosztályához, és a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága Határügyi és Ügyeleti Főosztályához, amelyben kérik állásfoglalásuk és javaslataik figyelembevételét. Választ azonban még sehonnan sem kaptak - mondták el az egyesületnél az MTI-nek.
Az elmúlt időszakban üzemméretétől függetlenül a MKFE számos tagja tiltakozott és kérte az egyesület határozott fellépését a méltánytalan és kényszerintézkedésnek minősülő helyzet megszüntetése érdekében. A szakmai érdekképviseletek elnökségei aggályosnak és erősen kifogásolhatónak tartják egy gazdasági társaság privilegizált helyzetbe hozatalát, s azt, hogy a gazdasági társaság bevételeit más vállalkozásoktól kötelező szolgáltatás-igénybevétel révén biztosíthatja.
A NiT-Hungary és az MKFE elnöksége állásfoglalása szerint, abban az esetben, ha a határátlépéssel összefüggő vám- és okmánykezelések lebonyolítása, a közlekedésbiztonság javítása és a környezetszennyezés csökkentése csak a terminál használatával érhető el, úgy a terminál igénybevételével kapcsolatos napi nettó 4,8 euró díjat nem a terminálba bekényszerített vállalkozásoknak, hanem az autópályát üzemeltetőnek a befolyt autópálya díjból kell megfizetnie.
Demonstrációra készülő fuvarozók
A közúti fuvarozó vállalkozók az érdekérvényesítés leghatározottabb módjától, a kamionos demonstrációtól sem riadnak vissza, amennyiben változatlanul kötelezővé teszik a hegyeshalmi fizető terminál használatát - áll a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közleményében.