2p

Vannak olyan dolgok, melyekről sokat beszélünk, de valójában keveset tudunk. Ezek közé tartozik a mostanában sokat emlegetett dot-com válság is.

A dot-com jelenség jól láthatóan az inga-elv alapján működik. A fellendülést kísérő túlzott várakozás után most a másik véglet, a túldramatizálás korszakát éljük át. A Gartner Group szakemberei már 1998 végén megjósolták a dot-com cégek tündöklését és hanyatlását, majd ezután (mostantól) az e-gazdaság normális, egyenletes növekedését. Az élet eddig az ő forgatókönyvüket követte. Ha továbbra is beválnak a jóslatok, akkor az e-business néhány éven belül eltűnik: szétválaszthatatlanul integrálódik a napi üzleti gyakorlatba.


Dotkom beszélgetés a dot-com válságról

Április 9-én tartotta első összejövetelét a Dotkom Klub. A meghívott újságírók az e-gazdaság vezető személyiségeitől első kézből kaphattak információkat a dot-com cégek helyzetéről. Rényi Gábor, a Sunbooks Kft. ügyvezető igazgatója saját cége példájával bizonyíthatta, hogy egy megfelelő üzleti modellel rendelkező B2B vállalkozás nemcsak életképes, hanem egyenesen sikeres is lehet. Herczku György, a Mava Kft. befektetési menedzsere elismerte, hogy a befektetők hátat fordítottak korábbi kedvenceiknek, de úgy gondolja hogy a 1,5-2 éves tartalékkal rendelkező dot-com vállalkozásoknak jó esélyük van a túlélésre. A befektetők figyelme most az internetes üzlet felé nyitó hagyományos vállalkozások felé fordult. Máth András, a Netsurvey ügyvezetője szerint még mindig sok gondot okoz, hogy számos dot-com cég élén informatikusok állnak. Ők hajlamosak az új technikai megoldásokra koncentrálni, de gyakran nem képesek felmérni, hogy van-e erre fizetőképes kereslet a piacon. Szabó Ákos, az Index értékesítési és marketing igazgatója nem tart attól, hogy piaci helyzetüket megrendítené a befektetők bizalmatlansága. Elmondta, hogy az Index vezetése az utóbbi hónapokban olyan szemléletváltást hajtott végre, mely megerősíti pozíciójukat. A résztvevők valamennyien egyetértettek abban, hogy nálunk nem a dot-com válsággal, hanem a gazdaság szereplőinek lassú szemléletváltásával kell megküzdeni.
A Dotkom Klub következő összejövetelére a nyár elején kerül sor.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!