2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben a vasutasok csütörtökön is sztrájkolnak az eredménytelen munkaügyi vita után, kiderült, tavaly év végén 454 ember hiányzott az állami vasúttársaság kötelékéből.

Egy év alatt csaknem a duplájára nőtt a munkaerőhiány a MÁV Zrt.-nél és leányvállalatainál - derül ki egy írásbeli parlamenti válaszból, melyet Bangóné Borbély Ildikó, MSZP-s képviselőnek címzett Seszták Miklós helyett Fónagy János. A képviselőasszony arra volt kíváncsi, hogy 2016-ban hányan dolgoztak a MÁV cégcsoportnál.

A Fónagy által mellékelt táblázat szerint a tavaly év végi tervezett létszám 36 644 fő volt, azonban a valóságban ennél jóval kevesebben, 36 190-en dolgoztak az állami társaságnál.

Az eltérés a tervezett létszámtól összesen 454 fő, vagyis a MÁV-nak az optimális munkamenet érdekében még ennyi emberre lenne szüksége, ennyi dolgozót azonnal fel tudna venni.

A legtöbb ember, 230 dolgozó a MÁV-Starttól hiányzik, a MÁV Zrt. 94, a MÁV Szolgáltató Központ pedig 67 munkavállalót nélkülözött tavaly év végén a tervhez képest.

Önmagában már a 454 fős munkaerőhiány is jelentős, a helyzet azonban még ennél is rosszabbnak tűnik. Egy évvel ezelőtt szintén parlamenti válaszból ismerhettük meg az akkori létszámadatokat és eltéréseket, melyek akkor kevésbé súlyos helyzetről árulkodtak. A tervezett 36 677 fős létszámtól a valóság 233 fővel tért el.

Vagyis 2016-ban majdnem a duplájára emelkedett a MÁV munkaerőhiánya.

Mindez egybecseng az sajtóban megjelent, társaságról szóló hírekkel is. A VDSzSz Szolidaritás elnöke korábban úgy vélte, a beosztások elkészítése csak túlórákkal oldható meg, ami viszont többe kerül az állami cégnek. Ennél is nagyobb probléma lehet azonban, hogy egyre kevesebben jelentkeznek vasutasnak, és a létszámot egyre nehezebb pótolni.

Pedig a MÁV a maga részéről igyekszik összeszedni a hiányzó munkaerőt, egyebek mellett 35 ezer forintot fizetnek annak a személynek, aki beszervez valakit vasutasnak. Tavasszal pedig elindították a vasútakadémiát, melynek célja az, hogy a fiatalok számára is vonzóvá tegye a vasutas pályát, valamint különböző tovább-, illetve átképzésekkel segítse a munkatársak szakmai fejlődését, előrelépési lehetőségét, mérsékelje a szakemberhiányt és az elvándorlást.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!