Egy év alatt csaknem a duplájára nőtt a munkaerőhiány a MÁV Zrt.-nél és leányvállalatainál - derül ki egy írásbeli parlamenti válaszból, melyet Bangóné Borbély Ildikó, MSZP-s képviselőnek címzett Seszták Miklós helyett Fónagy János. A képviselőasszony arra volt kíváncsi, hogy 2016-ban hányan dolgoztak a MÁV cégcsoportnál.
A Fónagy által mellékelt táblázat szerint a tavaly év végi tervezett létszám 36 644 fő volt, azonban a valóságban ennél jóval kevesebben, 36 190-en dolgoztak az állami társaságnál.
Az eltérés a tervezett létszámtól összesen 454 fő, vagyis a MÁV-nak az optimális munkamenet érdekében még ennyi emberre lenne szüksége, ennyi dolgozót azonnal fel tudna venni.
A legtöbb ember, 230 dolgozó a MÁV-Starttól hiányzik, a MÁV Zrt. 94, a MÁV Szolgáltató Központ pedig 67 munkavállalót nélkülözött tavaly év végén a tervhez képest.
Önmagában már a 454 fős munkaerőhiány is jelentős, a helyzet azonban még ennél is rosszabbnak tűnik. Egy évvel ezelőtt szintén parlamenti válaszból ismerhettük meg az akkori létszámadatokat és eltéréseket, melyek akkor kevésbé súlyos helyzetről árulkodtak. A tervezett 36 677 fős létszámtól a valóság 233 fővel tért el.
Vagyis 2016-ban majdnem a duplájára emelkedett a MÁV munkaerőhiánya.
Mindez egybecseng az sajtóban megjelent, társaságról szóló hírekkel is. A VDSzSz Szolidaritás elnöke korábban úgy vélte, a beosztások elkészítése csak túlórákkal oldható meg, ami viszont többe kerül az állami cégnek. Ennél is nagyobb probléma lehet azonban, hogy egyre kevesebben jelentkeznek vasutasnak, és a létszámot egyre nehezebb pótolni.
Pedig a MÁV a maga részéről igyekszik összeszedni a hiányzó munkaerőt, egyebek mellett 35 ezer forintot fizetnek annak a személynek, aki beszervez valakit vasutasnak. Tavasszal pedig elindították a vasútakadémiát, melynek célja az, hogy a fiatalok számára is vonzóvá tegye a vasutas pályát, valamint különböző tovább-, illetve átképzésekkel segítse a munkatársak szakmai fejlődését, előrelépési lehetőségét, mérsékelje a szakemberhiányt és az elvándorlást.
mfor.hu