Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Miközben a vasutasok csütörtökön is sztrájkolnak az eredménytelen munkaügyi vita után, kiderült, tavaly év végén 454 ember hiányzott az állami vasúttársaság kötelékéből.

Egy év alatt csaknem a duplájára nőtt a munkaerőhiány a MÁV Zrt.-nél és leányvállalatainál - derül ki egy írásbeli parlamenti válaszból, melyet Bangóné Borbély Ildikó, MSZP-s képviselőnek címzett Seszták Miklós helyett Fónagy János. A képviselőasszony arra volt kíváncsi, hogy 2016-ban hányan dolgoztak a MÁV cégcsoportnál.

A Fónagy által mellékelt táblázat szerint a tavaly év végi tervezett létszám 36 644 fő volt, azonban a valóságban ennél jóval kevesebben, 36 190-en dolgoztak az állami társaságnál.

Az eltérés a tervezett létszámtól összesen 454 fő, vagyis a MÁV-nak az optimális munkamenet érdekében még ennyi emberre lenne szüksége, ennyi dolgozót azonnal fel tudna venni.

A legtöbb ember, 230 dolgozó a MÁV-Starttól hiányzik, a MÁV Zrt. 94, a MÁV Szolgáltató Központ pedig 67 munkavállalót nélkülözött tavaly év végén a tervhez képest.

Önmagában már a 454 fős munkaerőhiány is jelentős, a helyzet azonban még ennél is rosszabbnak tűnik. Egy évvel ezelőtt szintén parlamenti válaszból ismerhettük meg az akkori létszámadatokat és eltéréseket, melyek akkor kevésbé súlyos helyzetről árulkodtak. A tervezett 36 677 fős létszámtól a valóság 233 fővel tért el.

Vagyis 2016-ban majdnem a duplájára emelkedett a MÁV munkaerőhiánya.

Mindez egybecseng az sajtóban megjelent, társaságról szóló hírekkel is. A VDSzSz Szolidaritás elnöke korábban úgy vélte, a beosztások elkészítése csak túlórákkal oldható meg, ami viszont többe kerül az állami cégnek. Ennél is nagyobb probléma lehet azonban, hogy egyre kevesebben jelentkeznek vasutasnak, és a létszámot egyre nehezebb pótolni.

Pedig a MÁV a maga részéről igyekszik összeszedni a hiányzó munkaerőt, egyebek mellett 35 ezer forintot fizetnek annak a személynek, aki beszervez valakit vasutasnak. Tavasszal pedig elindították a vasútakadémiát, melynek célja az, hogy a fiatalok számára is vonzóvá tegye a vasutas pályát, valamint különböző tovább-, illetve átképzésekkel segítse a munkatársak szakmai fejlődését, előrelépési lehetőségét, mérsékelje a szakemberhiányt és az elvándorlást.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.