3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Autókereskedők Szervezete (ECD) CECRA nevű részlege szerint a 2012-ben szűkülő európai autópiac tovább csökken, ellenben Magyarországon jelentős, majdnem 20 százalékos bővülés várható.

A CECRA becslése szerint 2013-ban 12,054 millió új személygépkocsit vesznek nyilvántartásba Európában, ami 3,8 százalékkal kevesebb, mint 2012-ben. A szervezet becslése az Unió 27 tagországában végzett felmérésére alapul (kivétel Ciprus és Málta, ahonnan jelenleg még nem érkeztek adatok 2012-re nézve), ami szerint a Magyarországon az új autók forgalomba helyezésének volumene 18 százalékkal fog növekedni.

A CECRA becslése szerint az EU 27 tagállamának többségében csökkenni fog a személygépkocsik regisztrációja. A legsúlyosabb visszaesést a görögök szenvedik el, 40,2 százalékot (35 ezer autós regisztrációt várnak), ami amúgy is szomorú, hiszen ugyanilyen mértékben csökkent 2011 és 2012 között is az új autók forgalomba helyezése. A hellén állam után a svédek következnek a prognózis szerint 10 százalékos visszaeséssel (252 ezer autót várnak). 

A Moody's autópiacot érintő prognózisa szerint 2013-ban az autópiaci kereslet 2,9 százalékkal fog növekedni úgy, hogy közben az európai kereslet 3 százalékkal csökken, míg a kínai 8,5 százalékos növekedhet.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerint a 2012-ben az új autók regisztrációja 8,2 százalékkal csökkent Európában, amekkora visszaesésre az 1993-ban mért 16,9 százalékos szűkülés óta nem volt példa. Ez így pedig 19 éves mélypontot jelent.

Magyarok az élen, az MGE nem örül

A CECRA prognózisa szerint az új autó vásárlások a magyar piacon fognak a legnagyobb mértékben növekedni, ahol tavaly 17,6 százalékos bővülést regisztráltak. Mögöttünk Litvánia következik 15 százalékos bővüléssel (63 ezer autó), majd meglepetésre Spanyolország 7 százalékossal.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 0,4 százalékponttal magasabb regisztrációs számot mért 2012-re vonatkozóan. Az MGE évértékelésében azt írta, hogy a személygépjármű forgalomba helyezés 18 százalékos növekedése örvendetes tény, azonban van néhány tényező, amely legalább is árnyalja a képet. A legfontosabb, hogy a céges vásárlás aránya elérte, sőt esetenként meghaladta a 80 százalékot, ami igen egészségtelen arány és egyértelműen jelzi, hogy a magánvásárlók továbbra sem jelentek meg a piacon.

Emellett a jelentősen növekvő használt autó import szerkezete igen kedvezőtlen irányt vett. 2008 és 2012 között az 1-5 éves korú használt autók aránya 76 százalékról 25 százalékra esett vissza, miközben a 11-15 éves autók aránya 5 százalékról 34 százalékra, a 15 évnél idősebb autók aránya pedig 3 százalékról 21 százalékra emelkedett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!