Dunai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója szerint a MÁV a motorvonatokkal 30 év alatt 27,5 millió eurót takarít meg. A mostani megrendelés nyomán 2005-ben a cég árbevétele a tervezett 10 milliárd forintról 12-15 milliárdra emelkedik, s 2006-ban az összeg elérheti a 20 milliárdot is. A Ganz a svájci Stadler legnagyobb magyarországi alvállalkozójaként, valamint a magyar alvállalkozók koordinátoraként vett részt a MÁV-tenderen.
Bár a szerződést a tender értelmében legkésőbb április 18-áig aláírják, sajtóinformációk szerint azonban ezzel kapcsolatban kételyek merültek fel. A rendkívül szoros versenyben második helyen végzett német székhelyű Bombardier ugyanis bejelentette: nem fogadják el az eredményt, és a Közbeszerzési Tanácshoz (KBT) fordulnak jogorvoslatért, sőt szükség esetén akár nemzetközi fórumoknál is eljárást kezdeményeznek.
A Népszabadság információi szerint a cég azzal fenyegetőzik: amennyiben a MÁV nem változtat döntésén, felülvizsgálják magyar befektetéseiket, így a 850 főt foglalkoztató Dunakeszi Járműjavító, illetve a 400 dolgozónak munkát adó mátranováki üzem fejlesztési terveit.
Menedzsment Fórum
Egy év múlva utazhatunk a MÁV-tendert nyert FLIRT-ökön
A Stadler Bussnang AG első két FLIRT típusú motorvonata 2006 márciusában kezdi meg működését a magyar vonalakon. Mint ismert, a MÁV Rt. nemrég a svájci céget hirdette ki győztesként az elővárosi motorvonatok szállítására és karbantartására kiírt közbeszerzési tenderén, a második helyezett Bombardier azonban meg kívánja óvni a pályázatot.