3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az elkövetkező egy évben bizonyosan lesz munkájuk a NABI (North American Bus Industries) Gyártó és Kereskedelmi Kft. kaposvári gyárában dolgozóknak, annak köszönhetően, hogy a Los Angeles-i közlekedési vállalat a céggel 2008-ban megkötött keretszerződésből most újabb 150 autóbusz karosszériájának elkészítésére adott megrendelést - mondta Pais Nimród igazgató az újságíróknak szervezett csütörtöki gyárlátogatáson.

A könnyűszerkezetes, műanyag karosszériás autóbuszokat gyártó, ám elmúlt tíz éves működése során azóta megrendelés hiányában kétszer is leállított kaposvári üzemben több mint egy év szünet után, ez év márciusában ismét beindították a gépsorokat, elkezdték a kompozit-buszok gyártását.A gyárban jelenleg 160-an dolgoznak, 95 százalékuk korábban is itt dolgozott - mondta az igazgató. Hozzátéve: a hónap végéig még 25-30 új dolgozót vesznek fel, és júniustól havonta 12 jármű speciális, a világon egyedülálló technológiával készült karosszériáját készítik el.

Pais Nimród előadáson mutatta be részletesen a városi közlekedésre kifejlesztett, és számos kényelmi eszközzel - a felszállást megkönnyítő rámpával, légkondicionálóval, automatikus utastájékoztatóval, GPS-szel, megfigyelőrendszerrel - felszerelt gázüzemű, s ezért a környezetet is kímélő autóbuszt.

Beszámolt arról, hogy a Los Angeles-i partnerükkel a 2008-ban megkötött ezer darabos keretszerződésből eddig 392 kompozit buszt készítettek el, az újabb 150 darabos megrendelésnek 2013 május közepéig kell eleget tenniük.

Az igazgató kitért arra is, hogy Kaposváron azért készítik csak a buszok kompozit vázát, mert a közbeszerzési eljárás keretében az Egyesült Államokba szállított áruknak legfeljebb 40 százaléka lehet import, a többit helyben kell összeszerelni; a NABI buszokat például az alabamai Anistonban rakják össze.

Pais Nimród tájékoztatása szerint mivel a könnyűszerkezetes buszok gyártása jóval többe kerül, mint a hagyományos acélszerkezetűeké, ezért egyelőre csak amerikai megrendelésre számíthatnak. Előbbi azonban akár két és fél év alatt megtérül - jegyezte meg az igazgató.

Baranyai Ferenc, a NABI ügyvezető igazgatója reményét fejezte ki, hogy a közeljövőben Magyarországon is írnak ki pályázatot autóbusz-vásárlására - az utóbbi három évben ilyen nem volt -, és ezen terveik szerint részt vesznek két, kifejezetten a magyar piacra kifejlesztett típussal. Az amerikai megrendelésekről elmondta: egy újabb tenderre is jelentkeztek, amely Los Angeles számára egy 550 darabos megrendelésre, plusz 350 darabos opcióra vonatkozik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!