A bizottság a Stadler után második helyre szorult Bombardier beadványa alapján indított jogorvoslati eljárást. A Bombardier szerint ajánlatuk minden tekintetben jobb volt a nyertesénél: a motorvonatok szállítását tízmilliárd, karbantartásukat pedig hatmilliárd forinttal olcsóbban vállalták volna, és műszaki ajánlatukat is jobbnak értékelték, mint a Stadlerét.
A cég emellett azt is sérelmezte, hogy a MÁV a közbeszerzési eljárás során módosította az előzetesen megadott értékelési szempontrendszert. A Közbeszerzési Döntőbizottság a közbeszerzés tisztasága megsértésének veszélyére hivatkozva ideiglenesen megtiltotta a MÁV és a Stadler 130 milliárd forint értékű szerződésének megkötését.
A Népszabadság úgy tudja, a MÁV is lépéseket tesz a tender ellenőrzésére. Ennek keretében a pályázat kiírását, értékelési rendszerét, és annak következetes végigvitelét, valamint az ajánlatok pontozását ellenőrzik majd.
Egyelőre nem köthet szerződést a MÁV és a Stadler
A Közbeszerzési Döntőbizottság megtiltotta a MÁV-nak, hogy megkösse a kétszer harminc új motorvonat szállításáról, illetve azok harminc évre szóló karbantartásáról szóló szerződést, adja hírül a Népszabadság.