A gyár építése jövő év elején kezdődik a közép-kínai Csungking városában, és kapuit várhatóan 2015-ben nyitja majd meg. A GM-nek a sanghaji SAIC Motor Corp. és a Wuling Motors Holdings partnerekkel közös gyártóegysége évi 400 ezer jármű és motor előállítására lesz képes. Azt egyelőre nem tudni, melyik modelleket gyártják majd az új telepen.
A GM-nek a dél-kínai Liucsouban és a kelet-kínai Csingtaoban már van gyára, a csungkingi egység az évtized közepére kitűzött céljainak - 2015-re évi kétmillió jármű értékesítése - elérésében segíti majd a vállalatot. A GM Kína legnagyobb autógyártója, két kínai partnerével csaknem másfél évtizede működik együtt, Cadillac, Chevrolet, Opel, Buick, Jiefang, Baojun és Wuling márkájú járműveket értékesít a kínai piacon.
Kína jelenleg - az Egyesült Államok után - a világ második legnagyobb autópiaca. A pekingi ipari és információ-technológiai minisztérium hivatalos statisztikái szerint az autógyártás és autóvásárlás 2000 és 2010 között átlagosan 20 százalékkal bővült évente, az idén a 19 milliós határt is túllépi majd. Az előrejelzések szerint a kelet-ázsiai ország már jövőre lekörözheti az Egyesült Államokat a könnyűjárművek piacán: 2013-ban ezekből 21 milliót értékesítenek majd Kínában, míg az USA-ban ez a szám 15 millió körül várható.
MTI