A cég illetékesei hozzátették, hogy az évet 254 Dreamliner-rendeléssel fogják zárni. A vállalat jövőbeni stratégiájának nagy részét a 787-es sikeréra alapozta, s ennek megfelelően ádázul küzdött a vásárlásokért ősi ellensége, az Airbus A350-ese ellen - írja a BBC News.

Boeing 787 (látványterv)
Korábban a társaság
tízmilliárd dolláros megrendeléstkapott a Qantas Airways Ltd.-től 65 darab Boeing 787 Dreamliner leszállítására és további 50 darabra opciót is kötöttek. A Qantas, piaci érték szerint a világ nyolcadik legnagyobb légitársasága, a gépekhez jóval listaár alatt jutott hozzá. A B787-es gépekre azért esett az ausztrálok választása, mert kedvező ára mellett elégedettek annak technológiájával, üzemanyag-hatékonyságával és hatótávolságával - írta korábban az mfor.hu.
A 787-esek gyártása 2007-ben indul, s az első darabokat az azt követő évben fogják megkapni a megrendelők. A cég saját állítása szerint az új nagy hatótávolságú, 250 férőhelyes gép 20 százalékkal lesz üzemanyag-takarékosabb, mint a hasonló méretű repülők.
A vállalat előrejelzése szerint a 787-es iránti kereslet az európai és ázsiai légitársaságok körében maradhat igazán magas, de egyes amerikai cégek is érdeklődhetnek. A Boeing a 787-es egy hosszabb változatának kidolgozását fontolgatja, amivel már 300 utast lehetne szállítani. A munka azonban 2012-ig biztosan nem kezdődik el.