2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly tovább esett az Egyesült Államokban a szénsavas üdítőitalok iránti kereslet, a piacvezető három cég, a Coca-Cola, a PepsiCo és a Cadbury forgalma is csökkent.

Az amerikai üdítőital-fogyasztás 2007-ben 2,3 százalékkal zsugorodott a 2005. és 2006. évi 0,2, illetve 0,5 százalékos csökkenés után.

A Coca-Cola és a PepsiCo tavaly 2,7, a Cadbury Schweppes pedig 1,4 százalékkal kevesebb szénsavas üdítőt tudott eladni. Ennek a három cégnek van a legnagyobb piaci részesedése, sorrendben 42,8, 31,3, illetve 15 százalék. A sorrendben következő, 5 százaléknál kisebb piaci részesedésű Cott és National Beverage forgalma is jelentősen visszaesett.

A The Wall Street Journal azzal magyarázza a hanyatlást, hogy a tavalyi átlagos 5 százalékos árnövekedés némileg csökkentette a szénsavas italok népszerűségét.

A csökkenésben az is közrejátszott, hogy egyre több fogyott az újfajta italokból, köztük a különféle ízű, vitaminozott vizekből és teákból.

Annak ellenére, hogy a szénsavas üdítők piaca csökkent, a szintén szénsavas drága energiaitalokból viszont több fogyott. Így a szénsavas italok piaca összességében 2,7 százalékkal 72 milliárd dollárra nőtt.

Az egy főre eső szénsavasüdítő-fogyasztás a csökkenés ellenére még mindig az Egyesült Államokban a legnagyobb a világon. Tavaly csak két fajta szénsavas üdítőből fogyasztottak többet az amerikaiak, mint a megelőző évben: a diétás Mountain Dew-ból és a diétás Dr Pepperből, mindkettőt a Cadbury forgalmazza.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!