A félévkor tapasztalt enyhe javulást követően folytatódik a gyakorlatilag négy éve tartó csökkenő trend, amellyel újabb mélypontot ért el a cafeteriát tervező cégek aránya. Jelenleg a vállalkozások mindössze 39 százaléka kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával, ez az utóbbi tíz év legalacsonyabb aránya.
"A 2008-as csúcsidőszakhoz képest most fele annyi kkv tervez béren kívüli juttatásokkal. A különböző elemek népszerűsége egyaránt csökkent az előző negyedévhez képest, egyedül az utazási hozzájárulásnál történt enyhe javulás. Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteria elem, annak ellenére, hogy 32%-ról 28%-ra csökkent azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akik a közeljövőben szeretnék alkalmazni. Ezt követi a közlekedési költségek megtérítése (17%) és a SZÉP Kártya (10%), míg a pénzbeli jutalmat nyújtó cégek aránya a felére esett vissza (5%)" - részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
A béren kívüli juttatás alkalmazásának gyakorisága minden ágazatban jelentősen lecsökkent. Az ipari, építőipari és a mezőgazdasági cégek harmada tervezi cafeteriával támogatni dolgozóit a következő egy év során, míg a kereskedelmi (40%) és a szolgáltató (42%) szektorban ennél kedvezőbb a helyzet. A különböző méretű cégek közül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak a legkevésbé (35%) cafeteriára, a kis- és középvállalkozásoknál viszont ez az arány egyaránt 43 százalék.
Régiós szinten jelentős eltérés mutatkozik a cafeteria alkalmazásának gyakoriságát illetően. "Dél-Dunántúlon a legkedvezőbb a helyzet, itt a cégek 48 százaléka fogja támogatni dolgozóit a béren kívüli juttatások valamelyikével, ezzel szemben Észak-Magyarországon csupán fele ennyi cég gondolkozik így" – tette hozzá a szakember.
mfor.hu