2p

Az informatikai cégek marketingre fordított költései átlagosan három százalékos emelkedést mutathatnak 2005 első félévében, áll az IDC piackutató cég újonnan publikált tanulmányában. A teljes évre vonatkozóan a kutatók hat százalékos globális növekedést prognosztizálnak.

A Digital Media Europe által idézett tanulmány szerzői úgy látják, a technológiai cégeknél dolgozó marketingvezetők új generációja hamarosan megmutatja erejét. Körülbelül húsz százalékuk ugyanis már jelenleg is olyan pozícióban, melyben képesek a marketing hatókörét növelni a vállalati döntéshozó folyamatban.



A kiterjedt hatáskör magában foglalja a piaci célszegmens meghatározására és a termékfejlesztés irányára való ráhatást, míg korábban ezek a kritikus területek sokkal inkább a műszaki vagy az értékesítési részleghez tartoztak. Az új generáció előrelépésének köszönhetően a marketing irányú befektetések akár tíz százalékkal is növekedhetnek idén.

A technológiai szektorban a cégek mindössze tíz százaléka az, amely várhatóan csökkenti a marketingbüdzsét. 45 százalékuk a szintentartás vagy a maximum öt százalékkal való növelés mellett teszi le a voksát, 25 százalék 5-15 százalék közti növelést tervez, húsz százalékuk pedig akár 15 százalék fölötti emelést is hajlandó véghez vinni a cég marketing költségvetésében.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!