A Digital Media Europe által idézett tanulmány szerzői úgy látják, a technológiai cégeknél dolgozó marketingvezetők új generációja hamarosan megmutatja erejét. Körülbelül húsz százalékuk ugyanis már jelenleg is olyan pozícióban, melyben képesek a marketing hatókörét növelni a vállalati döntéshozó folyamatban.
A kiterjedt hatáskör magában foglalja a piaci célszegmens meghatározására és a termékfejlesztés irányára való ráhatást, míg korábban ezek a kritikus területek sokkal inkább a műszaki vagy az értékesítési részleghez tartoztak. Az új generáció előrelépésének köszönhetően a marketing irányú befektetések akár tíz százalékkal is növekedhetnek idén.
A technológiai szektorban a cégek mindössze tíz százaléka az, amely várhatóan csökkenti a marketingbüdzsét. 45 százalékuk a szintentartás vagy a maximum öt százalékkal való növelés mellett teszi le a voksát, 25 százalék 5-15 százalék közti növelést tervez, húsz százalékuk pedig akár 15 százalék fölötti emelést is hajlandó véghez vinni a cég marketing költségvetésében.
Egyre nagyobbak az it-marketing büdzsék
Az informatikai cégek marketingre fordított költései átlagosan három százalékos emelkedést mutathatnak 2005 első félévében, áll az IDC piackutató cég újonnan publikált tanulmányában. A teljes évre vonatkozóan a kutatók hat százalékos globális növekedést prognosztizálnak.