3p

Eddig több, mint 550 ezer felhasználó regisztrálta magát az Ügyfélkapu rendszerben. A népszerűség valószínű oka, hogy a szolgáltatás segítségével a cégek vagy a magánszemélyek sokkal egyszerűbben, gyorsabban és akár személyes jelenlét nélkül is elintézhetik ügyeiket az e-szolgáltatást nyújtó közigazgatási szerveknél, derült ki egy közelmúltban tartott szakmai konferencián.

Egyre többen használják

Egyre több szervezet nyújt lehetőséget az elektronikus ügyintézésre, hangzott el az IIR által szervezett "E-ügyintézés" konferencián. Az Ügyfélkapu rendszeren keresztül már az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH), az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) és az Országos Nyugdíjbiztosítási Felügyelet (ONYF) hivatalai felé is lehetőség (és bizonyos esetekben már kötelezettség is) van sokkal egyszerűbben intézni a járulékbevallási és adatszolgáltatási ügyeket.

Kissné Veres Ilona az ONYF rendszerfejlesztési és -felügyeleti főosztályvezetője a konferencián elmondta, hogy a felügyelet e-szolgáltatásai igen népszerűek mind a magánszemélyek, mint pedig a munkaadók körében.

A foglalkoztatók számára az elektronikus adatszolgáltatás lehetőségét 2007. április 16-tól indította el az ONYF. Ennek köszönhetően többek között a nyugdíjbiztosítási ügyekben használatos valamennyi kérelmet, nyilatkozatot és bejelentési űrlapot elektronikusan is ki lehet tölteni és be lehet küldeni.

Magánszemélyektől eddig több, mint ötezer űrlap érkezett, a statisztikák szerint pedig mintegy 16 ezer munkaadó majdnem 140 ezer dolgozóra vonatkozóan küldött már be adatlapot. A foglalkoztatók ügyintézéskor minden esetben e-mail értesítést is kapnak az adatszolgáltatás teljesítéséről.

Az ONYF elektronikus ügyintézési rendszereiben nincs lehetőség pénzbefizetésre. A lapunknak nyilatkozó szakember szerint ennek azonban nincs gyakorlati jelentősége, mivel a nyugdíjbiztosításban az eljárások költség- és illetékmentesek.

Rába Ferencre az ONYF informatikai főigazgató-helyettese szerint a leggyakoribb panaszok az ügyfelek részéről, hogy nem minden internetes böngészővel lehet kitölteni az űrlapokat. Régebbi verziójú vagy ingyenes programokkal ugyanis nem minden funkció érhető el, de erre több helyen igyekeznek felhívni a figyelmet.

Az ONYF szakemberei lapunknak elmondták, hogy szolgáltatásaikat a felhasználók igényei szerint alakítják. A visszajelzések azonban elég pozitívak, az ügyfelek összességében elégedettek az ügyintézési lehetőségekkel.

A felhasználók mellett ugyanakkor a felügyelet munkatársai is elégedettek, tapasztalataik szerint nagyon ügyesen használják a rendszert az ügyfelek. Az elektronikus rendszer használata mellett ráadásul maguktól is törekszenek arra, hogy a szükséges igazolásokat  beszkennelve, elektronikus úton küldjék meg.

Körte Ildikó 

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!