2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A GKIeNET felmérése szerint az elmúlt három év áttörést hozott a navigációs eszközök világában: az idén például várhatóan 2-2,5 millió új mobiltelefont adnak el, amelyek egyötöde már valamilyen navigációs szoftverrel ellátott okostelefon lesz.

A GKIeNET közleménye szerint a lakosság számához viszonyított felhasználói arányokat tekintve Magyarország a fejlett mobilpiacok között marad, mivel 2010 végére átlagosan 15 százalék körüli lesz az okostelefonok aránya.

A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérése szerint a korábban csak navigáció céljára használt PDA eszközök helyét fokozatosan elkezdték átvenni az okostelefonok, amelyekből szeptemberben a magyar lakosság már 1,5 milliót birtokolt.

A GKIeNET ez év júniusában készített kutatása szerint több mint 6,5 millió mobiltelefont használt a 18 év feletti  felnőtt magyar lakosság. A teljes lakosság 83 százaléka használt mobiltelefont, ebből 1,2 millió már GPS-vevővel (navigáció) rendelkezett és mobilinternetezésre is képes volt.

A GKIeNET idézi a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság adatait, amelyek szerint szeptemberben 11.832.566 hívásfogadásra képes, aktív sim-kártya volt az országban. Ez a szám többé-kevésbé állandónak tekinthető, mivel új telefonok vásárlása esetén nem mindig vesznek új kártyát a felhasználók.

A ComScore piacelemző cég szakértői szerint 2009-ben 68 százalékkal emelkedett azoknak a felhasználóknak a száma a brit, francia, német, spanyol és olasz piacokon, akik már nem külön GPS-navigátort, hanem mobiltelefonjukat használják az autóval való tájékozódásra. A cég szerint az öt országban mintegy 21,1 millióan használnak mobiltelefonos navigációt: ez a szám 700 ezerrel

több mint ahányan 2008-ban és 2009-ben GPS-navigációs eszközt vásároltak összesen. Az előrejelzés szerint a következő években megduplázódik a piac és az ingyenesség miatt a többi EU-s ország is hamar felzárkózik, így Európában 2014-re várhatóan 55-60 milliósra bővülhet a mobil navigációs piac.

Egy másik kutatócég, a Juniper Research előrejelzése szerint világviszonylatban 2014-re 1,5 milliárd mobil felhasználó veszi majd igénybe a helymeghatározás alapú szolgáltatásokat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!