2p

A közösségi oldalt üzemeltető amerikai Facebook vállalat egyre több pénzt keres felhasználóin. 2014 utolsó negyedévében minden felhasználó után 2,81 dollár reklámbevétele volt, ez 31 százalékos növekedés a 2013-es negyedik negyedéves 2,14 dollárhoz képest.

A Facebook legfontosabb piaca az Egyesült Államok és Kanada, itt felhasználónként 9 dollár bevétele volt 2014 utolsó három hónapjában, amely 49,2 százalékos éves növekedésnek felel meg. A világ más régióiban jóval kevesebb bevétel jön össze a felhasználók után, Ázsiában és a Csendes-óceán térségében például csak 1,27 dollár. A vállalat szerda éjszaka ismertette legfrissebb negyedéves jelentését. 2014. október-decemberében a nyereség 701 millió dollárra emelkedett 34 százalékos éves növekedéssel, a bevétel 49 százalékkal nőtt és 3,85 milliárd dollár lett.

A Facebook nyeresége lehetett volna nagyobb is, de sok kiadása volt. Az összesített üzemi költségmutató 87 százalékot ugrott, elérve a 2,7 milliárd dollárt. A vállalat többet költött kutatásra és fejlesztésre, valamint a bérköltségek is emelkedtek, mert a Facebooknak több felvásárlása is volt, így nőtt alkalmazottainak a száma.

A negyedéves jelentés szerint a naponta aktív Facebook felhasználók száma csak 3 százalékkal nőtt az elmúlt negyedévben, ez a legkisebb növekedési ütem 2012 óta. A felhasználók közül 64 százalék volt aktív minden nap a közösségi oldalon, ez az arány most először nem változott, mióta két évvel ezelőtt tőzsdére ment a cég.

A Facebook felhasználók 85 százaléka mára mobileszközön (okostelefon, táblagép) keresztül is használja a közösségi oldalt, sőt több mint harmaduk csak ezt az elérési módot veszi igénybe. A változás a Facebookon hirdető vállalatoknak is feltűnt, a 3,6 milliárd dolláros reklámbevétel 69 százaléka jön már mobileszközökről, korábban ez az arány 53 százalék volt.

Az eMarketer piackutató számításai szerint a mobileszközökre szánt reklámok 40 milliárd dollár értékű globális piacán 2014 egészében 18,4 százalékos részesedés volt a Facebooknak, több mint a 2013-as 16,6 százalék. A piacvezető Google vállalat részesedése közben 46,6 százalékról 40,5 százalékra csökkent. A teljes digitális reklámpiacot nézve a Facebook részesedése 5,8 százalékról 7,8 százalékra nőtt, a Google részesedése 31,6 százalékról 31,1 százalékra csökkent a piackutató szerint.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!