2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagysebességű vasúti szerelvények tervezésére, gyártására és marketing tevékenységére írt alá stratégiai és ipari együttműködési megállapodást az ALSTOM és az AnsaldoBreda, a Finmeccanica Csoport vállalata. A megállapodás kiterjed az új európai interoperabilitási szabványoknak megfelelő, nagyon nagy sebességű (300 km/h fölötti), valamint a nagysebességű (250 km/h) vonatokra egyaránt.

A megállapodásnak része a nagyon nagy sebességű vonatok közül az AGV, a fejlesztés alatt álló új, innovatív vasúti szerelvény. Az AGV az ALSTOM nagyon nagy sebességű vasúti vonalakon működő távolsági közlekedéshez kifejlesztett technológiai platformjára épül. A TGV Duplex (emeletes, nagyon nagy sebességű szerelvény) nem része a megállapodásnak. A nagysebességű piaci szegmensben a megállapodás kiterjed az új PENDOLINO vonatokra, az ALSTOM által gyártott billenőszekrényes szerelvényekre, amelyek nagy sebességgel képesek haladni a hagyományos vasúti pályák kanyarjaiban is, valamint az AnsaldoBreda Holland-Belgium elnevezésű vasúti szerelvényeire is. Az ALSTOM és az AnsaldoBreda minden új vasúti szerelvénye megfelel majd az új európai interoperabilitási szabványok előírásainak - áll az ALSTOM sajtóközleményében.

A vasúti szerelvények a két partner gyáraiban, együttműködésben készülnek majd. A kooperációban az ALSTOM olaszországi gyárai közül a Saviglianoban és Sestoban, az AnsaldoBreda gyártóközpontjai közül pedig a Pistoiában és Nápolyban található egységek vesznek részt. Ezen túlmenően az ALSTOM La Rochelle-i, Le Creusot-i és Tarbes-i gyártó egységei is részesei lesznek az együttműködésnek. A két cég új stratégiai együttműködéséből származó első közös vasúti termékek 2009 elején állnak majd forgalomba.

Ez a megállapodás mindkét partner számára kiemelkedő jelentőségű, hiszen a nagysebességű vasutak gördülőállomány-piacának dinamikus növekedése várható, miután a nagysebességű vasúti közlekedésben érdekelt országok jelentős beruházásokat terveznek.

2000 és 2004 között a világ nagysebességű és szuperexpress vasúti piacának értéke (Japán nélkül) átlagosan évi 1,6 milliárd eurót ért, és 2008-ig várhatóan közel 50 százalékkal bővül majd.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!