"Nagyon sokat köszönhet a vállalat a Grey-nek. Az eladások és a márkaismertség is drámai ütemben szárnyal" - fogalmazott a cég szóvivője. A Panasonic piaci részesedése 55 százalék, ami 18 százalékos emelkedés, az ügynökség áprilisban elindított új kampánya óta.
A jó eredmények ellenére megválik partnerétől a Grey. A Panasonic jelentős átalakításokba kezdett az észak-amerikai kontinensen az új elnök-vezérigazgató, Yoshi Yamada megjelenése óta, aki 2004 júniusában vette át a gyengélkedő vállalatóriást. Még a múlt év végén teljesen átalakította a fennálló munkavállalói rendszert, majd januárban a vállalat nevét is lecserélte. Ekkor került a Matsushita Electric Corp. of America tábla helyére a vállalat zászlóshajójának számító márkanév: a Panasonic.
Áprilisban a vállalat bejelentette, a jövőben a digitális termékekre (plazma tv, digitális kamera, dvd lejátszó) fog koncentrálni, s megduplázza az ilyen termékek reklámozására fordított összeget. Nem hivatalos források szerint Yamada egy új Panasonicot akar az USÁ-ban, s további drasztikus lépésektől sem riad vissza.
Az első hat hónapban a cég 24 millió dollárt költött reklámozásra, a tavalyi évben pedig összesen mintegy 50 milliót. A cég csak a Grey-el szakította meg üzleti kapcsolatait, így az olyan nagy nevekkel, mint a Renegade Marketing Group, WPP's WING Latino és a Publicis csoport New York-i irodája a Kaplan Thaler Group a jövőben is együttműködik.
Menedzsment Fórum