3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az európai repterek szakmai szövetsége (ACI) azt szeretné, ha a magyar soros EU-elnökség alatt elindulna a repülőterek biztonsági előírásainak áttekintése - mondta Olivier Jankovec főtitkár kedden sajtótájékoztatón Budapesten azt követően, hogy munkalátogatást tett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM).

Az ACI küldöttsége kétnapos budapesti látogatásán találkozott Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkárral és Gergely Máté légiközlekedési főosztályvezetővel. Olivier Jankovec főtitkár kiemelte, hogy szerintük a repülőtéri biztonság területén az eddiginél nagyobb hangsúlyt kellene helyezni az intézkedéseknél a felderítésre, a titkosszolgálati eszközökre.

Az ACI főtitkára emlékeztetett arra, hogy a magyar soros EU-elnökség idejére esik a 2011. áprilisi határidő, amíg be kell vezetni a folyadék alapú robbanóanyagok kiszűrésére szolgáló biztonsági berendezést. A szövetség szerint ez a határidő nem tartható, és erre felhívták magyar tárgyalópartnereik figyelmét. Olivier Jankovec elmondta, az Európai Bizottságnak ezt a határidőt ki kellene tolnia egészen addig, amíg a repülési szakma számára nem áll rendelkezésre a gyakorlatban is használható technológiai megoldás, berendezés.

A főtitkár elmondta, hogy a repülőterek a biztonság jelentős összeget, költségeik 35 százalékát fordítják szemben a 2001. szeptember 11-e előtti időszakban jellemző 5 százalékkal. A légiközlekedés helyzetéről szólva a főtitkár elmondta, hogy az elmúlt két évben a repülőterek forgalma és bevétele visszaesett, költségeik növekedtek a gazdasági válság hatására. Számításuk szerint 2009-ben 100 millió utast veszítettek el az európai repülőterek. Tavaly december óta a légiközlekedés kezd kilábalni a válságból, és becslésük szerint 2030-ra megduplázódik az európai légi utasok száma. Az idén az első nyolc hónapban 3,6 százalékkal emelkedett a légi utas szám, és 23,6 százalékkal nőtt a légi áruforgalom.

A főtitkár szerint a kelet-európai repterek perspektívái kedvezőbbek a növekedésre a nyugat-európaikkal szemben. A fapados légitársaságok egyre nagyobb piaci részesedést érnek el a légiközlekedésben, 2013-ra az utasok felét a fapados társaságok viszik majd. A szövetség szorgalmazza azt is, hogy a légiközlekedésben folytatódjon a liberalizáció, és nyíljon meg további kelet- és dél európai piac is.

Kérdésre válaszolva Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója elmondta, hogy végrehajtották a biztonsági auditorok által kért intézkedéseket. Bízik abban, hogy a Ferihegy repülőteret hamarosan ismét biztonságos európai repülőtérré minősítik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!