Mfor.hu: Mit jelent az eladásösztönzés?
Gergely Szabolcs: Egy inkább értékesítési, mint marketing fogalomról van szó, egészen pontosan a mi területünkön, a nyomdaiparban: mik azok a tényezők pl. forma, design, kialakítás, struktúra, elrendezés, amelyek a vásárlói döntést felgyorsítják, megkönnyítik. A vásárlók ingerküszöbe igen magas, több termék vagy szolgáltatás közül kell kiemelkednie az ügyfeleink termékeinek a segítségünkkel. A nyomdai munka tehát nem kizárólag a kivitelezésre korlátozódik, azt megelőzi egy sok kérdésre kiterjedő beszélgetés, hiszen a megjelenésnek a legfontosabb szerepe a forintosíthatóság. Minden cél más eszközrendszert kíván meg.
Mfor.hu: Eladásösztönzés kapcsán milyen célok szoktak felmerülni?
GSz: Alap cél jellemzően a nyereség elérése. Mást használunk általános forgalomnövekedésre és mást az eladás gyakoriságának növelésére is. Van, aki azt kéri, hogy egy releváns értékesítési csatorna értékét szeretnék mérni és ehhez keresnek nyomdai megoldásokat a vásárlás helyszínén alkalmazott eladáshelyi reklámokon túl. Nagyobb volumenű vásárlások elősegítésénél jóval komplexebb szolgáltatáscsomagban gondolkodunk. A Copy Generalnál a legnépszerűbb termékek ún. quick-win célokhoz köthetők.
Mfor.hu: Mi számít quick-winnek?
GSz: Jelenleg a legnépszerűbb termékeink a nagyformátum égisze alá, az eladásösztönzés tekintetében az ún. másodlagos eszköztárba tartoznak, pl. displayek, irányító táblák, kültéri színes nagyméretű poszterek, molinók, rollupok, táblák és gépjármű dekoráció. Ezek mind az elsődleges technikákat támogatják, funkciójuk az 1-3 másodperc alatt történő figyelemfelhívás. Megkülönböztetjük azt is, hogy fogyasztókat vagy viszonteladókat, kereskedőket megcélzó kampányokba kell involválni a nyomdai és Point of Sales (POS) eszközöket az ügyfél által egyértelműen megadott kommunikációs üzenethez rendelve.
Mfor.hu: Van biztos recept ennyi reklám között?
GSz: Az állandó revízióban, mérésben és folyamatosan tanulásban hiszünk. Nagy örömünkre több mint 3000 kkv és 300 nagyvállalat veszi igénybe a szolgáltatásainkat, ami nem a biztos recept jele, de a visszatérő ügyfelek elégedett visszajelzései minket is tovább motiválnak.
Mfor.hu: Mi az, ami egyértelműen megkülönbözteti Önöket a szektor szereplői között?
GSz: Fontos kiemelnem, hogy a nyomdaipari szereplők többsége ismeri egymást és jó viszonyt ápol egymással. Amire kiemelt fókuszt helyezünk, a nagyformátumot támogató kereskedelmi design az esztétikát előtérbe helyező alkalmazott grafikával szemben, továbbá minden lehetséges szempontot figyelembe veszünk, hogy az általunk kivitelezett munkák képesek legyenek az eladásra az információs zajban is. Akkor is szólunk, ha szerintünk az ügyfél esetleg olyat kér, amely csak rövidtávon támogatná őt, de hosszú távon semmiképp. Lelkiismeretes, szakmailag felkészült kollégákkal dolgozunk. Azok számára, akik kifejezetten exkluzív designt szeretnének, olyan kollégát biztosítunk, aki szakterületét tekintve nemzetközileg is elismert. A folyamatot az értékesítés szempontjából eredendően a tervezéstől a kivitelezésig végigkísérjük, és azért helyezzük az értékesítésre a hangsúlyt, mert ténylegesen az ad el, a marketing támogatja és jó esetben észre sem vesszük. A design deklaráltan fontos feladatot kap: hozzon bevételt. Ennek mentén a közelmúltban hoztuk létre a Copy General Media Sales House-t, amely kifejezetten az ügyfeleink számára jött létre, térítésmentesen hirdethetnek felületünkön, találhatnak egymásra.
Naponta gondoljuk át, hogy miben fejlődhetnénk, aktuális előrelépésünk, hogy 2014 óta a Copy General Nyomdai Szolgáltató Központ rendelkezik a Minőségbiztosításról szóló ISO 9001-es és az Információbiztonság irányításáról szóló ISO/IEC 27001-es szabvánnyal, amely igen fontos pl. nagyvállalati ügyfeleknek az eladásösztönző megoldásokon túl.
Mfor.hu: Köszönjük szépen a beszélgetést.
GSz: Köszönöm szépen a lehetőséget.
(X)