Shaun Osher, a New York-i Core Group Marketing elnök-vezérigazgatója például rászokott arra, hogy naponta csak kétszer ellenőrizze a postaládáját, nem frissíti percenként a beérkezett e-mailek listáját. A cégén belül is utasításba adta a dolgozóknak, hogy a levelezés helyett használják a telefont. Ha például öt embernek küld el egy kérdést e-mailben, akkor sokkal tovább tart, mire mindenki válaszol rá, mint ha felhívná telefonon ugyanazt az öt embert. A kieső idő pedig a vállalat termelékenységét rontja.
A cégvezetők szerint a kezdetekkor még hasznos találmány volt az e-mail, mostanra azonban annyi elektronikus levél önti el a postaládákat, hogy képtelenség közöttük eligazodni. A felmérés szerint az Egyesült Államokban tíz menedzserből hét úgy érzi, hogy túl van terhelve információval. A LexisNexis nevű cég által készített kutatásban a vezetők 62 százaléka válaszolt úgy, hogy sok időt tölt a felesleges információk áttanulmányozásával, mire megtalálja a keresett hírt. 68 százalékuk szeretne kevesebb időt tölteni a rendszerezéssel, hogy utána több ideje maradjon a hasznos információ feldolgozására.
Egy másik felmérés szerint az amerikai és brit cégvezetők naponta több mint két órát töltenek bizonyos információk keresésével, az esetek több mint ötven százalékában nem találnak számukra hasznos híreket. Ugyanakkor a megkérdezettek közel hatvan százaléka állította, hogy az áttekinthetetlen információhalmaz miatt sokszor épp a leghasznosabbak vesznek el.