A döntés értelmében a cégnél dolgozó 409 emberből 60-nak mondanak fel. A leépítés a vállalat összesen 14 egyesült államokbeli és kanadai irodájának mindegyikét érinti. Mint arról az Adweek szaklap beszámolt, a döntés hátterében két fontos ügyfél elvesztése áll. Az Intel a napokban jelentett be, hogy a konkurens Interpublic csoporthoz tartozó McCann WorldGroupot választotta, míg a Volkswagen ugyan a Havasnál maradt, de egy másik leánycég, az Arnold fogja a médiatevékenységeket végezni.
Az Intel elvesztése a szakértők szerint ismét komoly problémákat okozhat az évek óta nehézségekkel küzdő Havasnak. Az ügynökségi csoport ugyan a 2003-as, 396 millió eurós veszteség helyett 2004-ben 34 millió eurós adózott eredményről adott számot, ám a legnagyobb ügyfelek bizalma korántsem töretlen, mint azt a fenti eset is mutatja.
A Havas forgalma tavaly 1,494 milliárd euróra csökkent 1,65 milliárdról, de az utolsó negyedévben az alaptevékenységhez tartozó tevékenységekből elért bevétel-növekedés - azonos vállalatszerkezetre és változatlan valutaárfolyamokkal számolva - már 4,6 százalékos volt az egy évvel korábbihoz képest. A 2003-as eredményt 226 millió eurós átszervezési költség és kötvény-visszavásárlás terhelte. Tavaly sikerült 62 millió euróra csökkenteni az egyszeri terheket. A vállalat üzemi eredménye 197 millió euró volt, az előző évi 136 millió után. Idénre azt ígérték a vállalatnál, hogy a takarékossági intézkedésekek köszönhetően tovább nő a társaság nyeresége, de pontos számokat nem tettek közzé.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok
Az Havasnál a függetlenség megőrzése a tét
A Havasra fáj a foguk
A Havas újabb fontos partnert veszíthet
Elbocsátásokról döntött a Havas
A világ hatodik legnagyobb hirdetési ügynöksége jelentős létszámcsökkentésről határozott az észak-amerikai részlegénél. A Media Planning Group munkatársainak 15 százalékától válik meg.