A Siemens Rt. ajánlatában olyan típus szerepelt, amely az előírt követelményeknek nem minden tekintetben felelt meg, s ezért a MÁV érvénytelennek minősítette, áll a közleményben.
[ajanlo=90][igazitas=left/]A vasúttársaság és a Siemens együttműködése azonban nem szakad meg: a MÁV az eddig forgalomban lévő 13, és a már leszerződött 5 Siemens Desiro típusú Diesel motorvonat mellett pénteken további 5 Desiro opcionális megvételéről döntött.
A MÁV 2004. április 30-án indította a mintegy 40 milliárd forint értékű, két részletben összesen 60 elővárosi villamos motorvonat beszerzésre vonatkozó pályázatát. A társaság két közbeszerzési eljárást indított, amelyeknek a lebonyolítása párhuzamosan zajlik.
A beszerzés finanszírozására jelentkezett pénzintézetek közül a MÁV a július 9-i eredményhirdetésen a HVB Bankot, a Magyar Fejlesztési Bankot, a VR Leasinget, a Kreditanstalt für Wiederaufbau-t, a Citibankot és az ImmoRent GF-et kérte fel ajánlattételre. A bankokkal a tárgyalások a beszállító kiválasztásáig szünetelnek.
A motorvonatok szállítására és karbantartására hat gyártó jelentkezett: az Alstom, a Bombardier, a CAF, a Mitsui, a Siemens és a Stadler. Az előminősítést követően tavaly szeptemberben végül négy pályázó adott be ajánlatot: az Alstom, a Bombardier, a Siemens és a Stadler.
A tárgyalásos eljárás első lépéseként a beérkezett ajánlatokat műszaki szempontból értékelte a MÁV: az utaskényelem, a biztonság, az üzemeltetési jellemzők és a nemzetközi szabványok betartása szempontjából.
A tárgyalások eredményeképpen végül három gyártó ajánlatát tartotta sikeresnek az értékelő bizottság, s így velük megkezdődtek a kereskedelmi tárgyalások. Ennek megfelelően a MÁV felbontja az árajánlatot tartalmazó borítékokat, majd megkezdődnek az egyeztetések a szállítási és karbantartási szerződés részleteiről. A nyertes pályázó kiválasztása a tárgyalási folyamatok eredményétől függően még több hetet vesz igénybe.
Az új motorvonatok a Budapest-Székesfehérvár-Pusztaszabolcs vonalon fognak közlekedni.
(MTI)
Elbukott a Siemens a MÁV-tenderen
A MÁV Rt. a műszaki tárgyalások lezárása után úgy döntött, hogy a továbbiakban az Alstom, a Bombardier és a Stadler cégekkel folytatja a megbeszéléseket összesen 60 motorvonat beszerzéséről, közölte a MÁV Rt.