2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV Rt. a műszaki tárgyalások lezárása után úgy döntött, hogy a továbbiakban az Alstom, a Bombardier és a Stadler cégekkel folytatja a megbeszéléseket összesen 60 motorvonat beszerzéséről, közölte a MÁV Rt.

A Siemens Rt. ajánlatában olyan típus szerepelt, amely az előírt követelményeknek nem minden tekintetben felelt meg, s ezért a MÁV érvénytelennek minősítette, áll a közleményben.

[ajanlo=90][igazitas=left/]A vasúttársaság és a Siemens együttműködése azonban nem szakad meg: a MÁV az eddig forgalomban lévő 13, és a már leszerződött 5 Siemens Desiro típusú Diesel motorvonat mellett pénteken további 5 Desiro opcionális megvételéről döntött.

A MÁV 2004. április 30-án indította a mintegy 40 milliárd forint értékű, két részletben összesen 60 elővárosi villamos motorvonat beszerzésre vonatkozó pályázatát. A társaság két közbeszerzési eljárást indított, amelyeknek a lebonyolítása párhuzamosan zajlik.

A beszerzés finanszírozására jelentkezett pénzintézetek közül a MÁV a július 9-i eredményhirdetésen a HVB Bankot, a Magyar Fejlesztési Bankot, a VR Leasinget, a Kreditanstalt für Wiederaufbau-t, a Citibankot és az ImmoRent GF-et kérte fel ajánlattételre. A bankokkal a tárgyalások a beszállító kiválasztásáig szünetelnek.

A motorvonatok szállítására és karbantartására hat gyártó jelentkezett: az Alstom, a Bombardier, a CAF, a Mitsui, a Siemens és a Stadler. Az előminősítést követően tavaly szeptemberben végül négy pályázó adott be ajánlatot: az Alstom, a Bombardier, a Siemens és a Stadler.

A tárgyalásos eljárás első lépéseként a beérkezett ajánlatokat műszaki szempontból értékelte a MÁV: az utaskényelem, a biztonság, az üzemeltetési jellemzők és a nemzetközi szabványok betartása szempontjából.

A tárgyalások eredményeképpen végül három gyártó ajánlatát tartotta sikeresnek az értékelő bizottság, s így velük megkezdődtek a kereskedelmi tárgyalások. Ennek megfelelően a MÁV felbontja az árajánlatot tartalmazó borítékokat, majd megkezdődnek az egyeztetések a szállítási és karbantartási szerződés részleteiről. A nyertes pályázó kiválasztása a tárgyalási folyamatok eredményétől függően még több hetet vesz igénybe.

Az új motorvonatok a Budapest-Székesfehérvár-Pusztaszabolcs vonalon fognak közlekedni.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!