A teljes portfolión belül kiemelkedő mennyiségi növekedést sikerült elérni szárítógépek (66 százalék), a kisháztartási készülékek (29 százalék), és a szabadonálló tűzhelyek (9 százalék) esetén. "Stratégiai szempontból talán ezeknél a számoknál is jelentősebb, hogy az Electrolux néven értékesített nagyháztartási készülékek eladása 25 százalékkal nőtt a 2003-as adatokhoz képest, míg az AEG márka értékesítése 28 százalékkal haladta meg az előző évet. Ez összhangban van a csoport globális stratégiájával, mely az Electrolux márkát helyezi fókuszba, s kiemelt növekedést vár a kelet-európai régiótól" - kommentálta a számokat Rohrböck András, a cég értékesítési igazgatója.
2005 legfőbb célkitűzései, hogy már meglévő pozíciók tovább erősödjenek, az Electrolux márka még szélesebb körben váljon ismertté, melyben komoly szerep jut a nyíregyházi új termékek bevezetésének, továbbá, hogy a piac elfogadja az AEG-Electrolux márka megjelenését, és még hatékonyabb értékesítés olyan termékcsoportoknál, mint például a szárítógépek és mosogatógépek, melyekben a növekedés átlagon felüli lehet.
Az Electrolux kezdeményezésére és vezetésével 2004-ben megalakult a háztartási készülék iparág érdekvédelmi és érdekérvényesítő fóruma (CECED Magyarország Egyesülés). "Sikeres lobbi tevékenységünk eredményeképp sikerült egy olyan hulladékgazdálkodási törvényt elfogadtatni, mely egyrészt mindenben eleget tesz az Európai Uniós előírásoknak, másrészt azáltal, hogy iparági szintű együttműködés keretében oldja meg a hulladékkezelést, így a fogyasztókat terhelő kiadások is jóval alatta maradnak annak, mintha az eredeti elképzelések szerinti termékdíjat kellene megfizetniük" - tette hozzá Rohrböck András.
Menedzsment Fórum
Electrolux: túl 50 milliárd forintnyi beruházáson
A kedvezőtlen piaci hatások ellenére Kelet-Európában erősödik az Electrolux jelenléte, ezen belül Magyarország mind piaci, mind termelési szempontból stratégiai szerepet élvez. A cégcsoport 1991 óta több mint ötvenmilliárd forintot fordított beruházásokra hazánkban, tavaly pedig több mint 4,2 millió terméket gyártott és értékesített belföldön és exportra.