3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében, amelynek nyertesei a budapestiek, a magyar ipar és a buszgyártás - hangsúlyozta a nemzetgazdasági miniszter, amikor a tárca húsz magyar gyártású, elektromos meghajtású midi autóbusz, és az üzemeltetéshez szükséges töltőállomások beszerzéséről írt alá támogatási szerződést a BKV Zrt.-vel.

Varga Mihály hozzátette: a magyar buszgyártás így lehetőséget kap arra, hogy újra a világ autóbuszgyártásának élvonalába kerüljön.

A kedden, Budapesten megkötött, mintegy négymilliárd forint vissza nem térítendő támogatásról szóló megállapodás szerint az alacsonypadlós, klimatizált, zéró kibocsátású elektromos autóbuszokat a tervek szerint 2016. május 15-ig helyezik forgalomba a budapesti utakon.

Varga Mihály rámutatott: azzal, hogy megjelennek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok a menetrendszerinti budapesti közösségi közlekedésben, kézzelfoghatóvá válik, hogy az elektromos járművek valós alternatívát jelentenek az autóhoz képest.

A megállapodás megfelel a kormány azon törekvésének, hogy Magyarország Közép-Európa vezető országa legyen az elektromos közlekedés elterjesztésében - hangsúlyozta a miniszter. Azt szeretnék elérni, hogy Magyarország minden szempontból, a környezetvédelmet, a gazdasági fejlődést és a versenyképesség javítását tekintve is profitáljon az új technológiák térnyeréséből - mondta.

Ilyen új trolikkal utazhatunk Budapesten

Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: míg most száz forint egy dízelüzemű autóbusz kilométerdíja, az elektromos buszok üzemeltetési költsége ennek egyharmada, vagy egynegyede lesz.

Felidézte: száz éve indult a menetrendszerinti autóbusz közlekedés Budapesten, a két elindított járatból az egyik akkumulátoros elektromos hajtású autóbusz volt. Ma 2500 jármű látja el a közösségi közlekedést Budapesten, amelyből több mint ezer autóbusz közlekedik kétezer kilométeren - ismertette.

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes kiemelte: néhány hónapon belül Amszterdam és London után Budapesten lesz a legnagyobb elektromos buszflotta Európában.

Elmondta: a városvezetés is Budapest környezetbarát, fenntartható módon történő fejlesztése mellett teszi le a voksát.

A húsz új elektromos meghajtású autóbuszt az Evopro Kft. gyártja. Az alacsonypadlós járművek nyolc méter hosszúak, és 61 embert, kerekesszékes utas esetén 55 embert képesek szállítani egyszerre - áll az eseményről kiadott sajtóanyagban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!