2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Amíg a magyar, szlovák és lengyel háztartások élelmiszerre a legtöbb pénzt kis boltokban adják ki, addig Csehországban a hipermarket vette át a vezetést, és általánosan megállapítható ennek a típusnak az előretörése - áll a Fessel-GfK legfrissebb jelentésében. A régióban miden nagyobb lánc megjelent, a legnagyobb forgalmat a Metro és a Tesco bonyolította.

Az élelmiszer vásárlásánál a fontossági szempontok közül Magyarországon holtversenyben első az áru frissessége és minősége mellett az ára. Az árat második helyre sorolják a szlovákok, csehek és lengyelek is. Magyarországon a harmadik helyen a széles választék, negyediken a kiszolgálás gyorsasága, ötödiken a személyzet udvariassága, míg hatodikon az üzlet és környezetének tisztasága áll.

A szokásokhoz tartoznak az élelmiszer vásárlásánál fontos szempontok. Magyarországon holtversenyben első az áru frissessége és minősége mellett az ára is. Az árat második helyre sorolják a szlovákok, csehek és lengyelek is. Utána már eltérnek a vásárlási döntések okai. Nálunk harmadik helyen a széles választék, negyediken a kiszolgálás gyorsasága, ötödiken a személyzet udvariassága, míg hatodikon az üzlet és környezetének tisztasága áll. A szlovákoknál harmadik a bolt tisztasága, negyedik a választék, ötödik az árcímkék láthatósága, hatodik pedig a kiszolgálás gyorsasága. A csehek preferencia-sorrendjében harmadik a választék, negyedik szintén az árcímkék láthatósága, ötödik az, hogy kiismerjék magukat az eladótérben, hatodik pedig a gyorsaság.

A láncok közül a legtöbb magyar háztartás számára az élelmiszerek fő beszerzési helye a Coop és a Tesco holtversenyben. Harmadik a Penny Market.

Szlovákiában kimagaslóan vezet az ottani Coop, majd a Tesco és Billa következik. Csehországban Kaufland, Plus, majd egyforma mértékben Coop és Penny Market a sorrend. Lengyelországban A Biedronki emelkedik ki, és némileg a Tesco. Utána hét lánc következik egyforma mutatóval.

A GfK elemzése szerint a közeljövő várható legfontosabb változásai Közép-Kelet-Európában, hogy folytatódik az új üzletek nyitása, további vállalatok jelennek meg, és előreláthatóan lesznek cégfelvásárlások. A globális hatások még jobban érvényesülnek, miközben folytatódik a koncentráció, a legnagyobb kereskedelmi vállalatok ereje növekszik. Fokozatosan megjelennek az alternatív értékesítési csatornák, és egyre fontosabb lesz a fogyasztói igények még jobb megismerése.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!