A sikeres gyári kiárusítóhelyek befektetésként sem utolsók, a létesítmény-befektetők érdeklődését is felkeltették, véli a tanácsadó cég. Jelenleg Európában száz outlet működik 1,625 millió négyzetméter összterülettel. Az országok közt továbbra is Nagy-Britannia áll az élen, nagy előnnyel: 556 396 négyzetméter összterülettel 38 gyári kiárusítóhely működik az országban. A második helyen Franciaország áll 15 ilyen létesítménnyel. Ugyanakkor az outletek száma a legjobban Lengyelországban nő: a jelenlegi két elkészült mellé 2008-ig várhatóan nyolc további épül.
Mint arról a Menedzsment Fórum beszámolt, tavaly november-december folyamán Magyarországon is megnyílt az első két outlet: a Premiere Outlet Center 13 ezer négyzetméter eladótérrel Biatorbágyon, és a 16 500 négyzetméteres GL Outlet Törökbálinton. A nemzetközi divatmárkák kifutó modelljeit 30-70 százalékos kedvezménnyel kínáló üzletek mindkét helyen további bővítéseket is terveznek.
MTI/Menedzsment Fórum
Elérte a százat az európai outletek száma
Tavaly 337 ezer négyzetméternyi összterülettel 13 új gyári kiárusítóhely (outlet) létesült hét európai országban. A Cushman & Wakefield Healey & Baker nemzetközi tanácsadó cég legfrissebb adatai szerint a következő két évben várhatóan 25 ilyen új létesítmény kezdi meg működését.