2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt esztendő végén a Philips megszüntette monitorgyártását Szombathelyen, s ezzel a váratlan traumát okozó lépésével meglehetősen ingatag helyzetbe sodorta az addig jobbára rá támaszkodva dolgozó Milos Spedíció Kft-t. Milos Attilával, a cég ügyvezető igazgatójával arról beszélgettünk, hogyan sikerült átvészelni a nehéz időszakot.

Beleremegett a társaság a Philips döntésébe, s négyszáz főt kellett elbocsátanunk. Ez idő tájt elég nagy volt a csend körülöttünk, ezért néhányan már azt rebesgették, hogy a Milos Spedíció talán már nem is létezik. Nos, ma már, csaknem negyedéves küzdelem után bátran elmondhatjuk, hogy még élünk. Sőt! A társaságnak sikerült pótolnia a kiesett megbízót: találtak egy komoly elektronikai alkatrészgyártó partnert, amelynek komplett áru raktározását végzik (kétezer tételről van szó, ami 40 fős létszámgyarapodást is eredményez a cégnél) a szombathelyi telephelyen.

Szerencsére gyorsan ment a váltás, s ennek a következménye az a komolyabb (300 millió forintos) ingatlanberuházós, melynek keretében az irodaépületen emeletráépítést végeznek, s raktárukat is bővítik a partner igényeinek megfelelően. Az építkezés már megkezdődött, az anyagi fedezet egynegyedét a SMART programból - az elsők között - megpályázott pénzzel szeretnék fedezni, a fennmaradó részt pedig bankhitelhól és saját tőkéből finanszírozzák.

Az idei első negyedévben a szállítmányozásban nem volt visszaesés, csak a logisztika gyengélkedett. Mostanra kezdenek ismét egyenesbe jönni. A Milos Spedíció már azt tervezi, hogy Ausztriában és Németországban is kisebb raktárakat vesz bérbe, melyek a további fejlődést segítik. A nyugati határszélen a raktárkapacitás a szúk keresztmetszet, ezért érdemes belevágni új raktárak építésébe és szolgáltatásokkal együtt kínálni azokat.

A társaság a hazai logisztikai feladatoknál 80 főt alkalmaz, s a magyar fuvarozási feladatoknál 120 főt foglalkoztat. 2002-ben 2,5 milliárd forintos árbevételt ért el, amely 150 millió forintos adózott eredményt tartalmaz. Az általános gazdasági visszaesés ellenére Milos Attila bizakodó: jó esélyeket lát a további fejlődésre.


Forrás: Magyar Közlekedés


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!