Egyre nagyobb bérlők veszik birtokukba a IX. kerület bevásárlóközpontját, a Lurdy házat. Augusztus 8-án nyitotta meg legújabb egységét az Euronics elektronikai áruház, a hónap végén nyílik az Office Depot üzlete, a iroda bérlői oldalt pedig a jövőben a Morgan Stanley erősíti.
Az 1998-ban épült üzletház menedzsmentje 2006-ban cserélődött, s rögtön megújítást célzó átalakítási folyamat vette kezdetét. A meglehetősen gyengén muzsikáló pláza kihasználtsági mutatói nyitás óta 72-73 százalék körül mozogtak, a vezetőcserét követően viszont 2007 augusztus 1-re az arány már eléri a 88 százalékot, az irodaterületeknél pedig ennél is jobb mutatókkal, mintegy 93 százalékos kihasználtsággal büszkélkedhetnek, mesélte Molnár József, a Lurdy-csoport vezérigazgatója. A tárgyalások folyamatosan folynak újabb "betelepülőkkel", így reményeik szerint a kiskereskedelmi bérlők aránya az év végére eléri a száz százalékot.
Tágasabb terek
Az arculatváltás jelentős beruházásokkal és némi koncepcióváltással járt, amelyet vásárlói kutatások előztek meg. Ezek tanúsága szerint a zeg-zugos, folyosós, kis üzletes központ helyett egy tágasabb terű Lurdy házra vágytak a vásárlók. Így a 40-50 négyzetméteres üzlethelyiségeket 200-400 négyzetméteres terekké egységesítették, s megpróbálták felszámolni a "fekete sarkokat" is. Az üzletház helyzetéből adódóan ez nem minden esetben sikerült, ezért célzott informálással igyekeznek a fogyasztókat a hátrányosabb fekvésű üzletekről tájékoztatni. Ahogy a vezérigazgató jelezte, szeptembertől újabb bérlőkkel gyarapodik a ház, ám kilétükről bővebbet nem sikerült megtudni.
Hiányoztak a mágnes-bérlők
Szintén új bérlőnek számít az Office Depot, amely augusztus 23-ára, a szabadságolási szezon végére időzítette a nyitást és az Euronics mellett kapott helyet. "A Lurdy ház korábbi gyengesége volt, hogy hiányoztak a mágnes-bérlők" - magyarázta G. Szabó Pál, az irodaszereket forgalmazó vállalat kereskedelmi igazgatója.
A mágnes-bérlő olyan üzleti partner, aki ismert márkát képvisel és felvállalja annak kockázatát, hogy elsők között nyit üzletet egy új, de még be nem járatott bevásárlóközpontban, uyanakkor mégis tömegeket képes vonzani saját nevével.
A plázák értékesítési gyakorlatának neuralgikus pontja, hogy a húzó márkák általában csak akkor jelennek meg, amikor már van hírnévvel rendelkező bolt az üzletházban. A paradoxont a Lurdy vezetősége speciális betelepítési stratégiával oldotta meg, azaz együttes ajánlatot tettek az élelmiszer, szórakoztatóelektronika és a ruházati értékesítés valamelyikében már nevet szerzett hálózatoknak, előnyös árakkal honorálva a döntést.
A csoport bizakodó, s remélik, hogy a most megjelent nevek újabb márkák megjelenését ösztönözhetik. A bérlők megszerzése mellett nagyobb hangsúlyt fektetnek a jövőben a kommunikációra és a marketingre is. Megújult a ház weboldala és saját kiadványokkal is népszerűsítik az új Lurdy házat.