Az újság szerint Ján Figel közlekedésügyi miniszter már jóváhagyta, hogy a 14 kilométeres szakasz megépítésére a Nemzeti Autópálya Társaság (NDS) aláírja a szerződést a pályázat győztesével, a Skanska céggel.
"A munkálatokra 30 hónapjuk van, tehát 2012 végéig átadhatnák az utat" – nyilatkozta Figel.
A Skanska ajánlotta a legkedvezőbb árat, a Magyarországa vezető út költségeit 173 millió euróra becsülte.
Lubomír Vázny volt közlekedésügyi miniszter ezt a tendert nem akarta aláírni, mert a versenytárgyalásból kizárták a Váhostav társaságot, amely mögött az Irány-Szociáldemokrácia (Smer) párt egyik mecénásának tartott Juraj Siroký áll. A miniszter magyarázatot kért a Skanskától, miért ilyen alacsony az árajánlatuk.
Az ügyben a Közbeszerzési Hivatal (ÚVO) is ellenőrzést folytatott, s mint kiderült, az NDS a vizsgálatnál indokolatlanul zárt ki bizonyos cégeket a versenyből, s indokolatlanul követelt magyarázatot az árajánlat nagyságára.
Az ÚVO szerint az NDS eljárása teljesen átláthatatlan volt. A Skanska kezdettől fogva állította, hogy árai reálisak, mert saját technológiájával lényegesen olcsóbban tudja kivitelezni a munkát, mint vetélytársai.
MTI/Menedzsment Fórum