3p

Orbán Viktor miniszterelnök és Szuzuki Oszamu, a japán autógyár tulajdonosa közösen indította el a Suzuki esztergomi gyárában az új Vitara sorozatgyártását. A modellt csak Esztergomban gyártják, innen exportálják a vállalat összes piacára.

"Ahol munka van, ott minden van, a jövőről ezt gondoljuk" - mondta köszöntőjében Orbán Viktor, majd emlékeztetett arra, hogy Magyarország célja a teljes foglalkoztatás, melyet "2018-ban el is fogunk éri".

Japán 3,5 milliárd eurós összberuházásával Magyarország legnagyobb zöldmezős ázsiai befektetője, a 149 működő vállalat közvetlenül 25 ezer embernek ad munkát - ismertette Orbán Viktor. Hozzátette, hogy ezen a héten három japán vállalat jelentett be új beruházásokat, amelyekkel összesen több száz új munkahelyet hoznak létre. A miniszterelnök köszöntötte a januárban 85 születésnapját ünneplő Szuzuki Oszamut és elmondta: ígéretéhez híven megépül Komáromnál az új, teherautók közlekedését is lehetővé tevő Duna-híd.

Az Esztergomot az M1-es autópályával összekötő gyorsforgalmi út 2018-ra tervezett átadásáról Orbán Viktor azt mondta "van rá esély". "Óriási harcokat folytatok a saját bürokráciánkkal, hogy a beruházás a tervek szerint elkészüljön" - tette hozzá.

A miniszterelnök bejelentette, hogy még az év első felében Esztergomban Romanek Etelka polgármesterrel aláírja a város és a kormány közötti megállapodást, amely biztosíthatja a város hosszabb távú fejlődését. Szuzuki Oszamu elmondta, az esztergomi gyárat 24 év alatt két és fél milliónál több autó hagyta el, az itteni üzem a Suzuki harmadik legnagyobb egysége a világon.

A gyárban 3100 ember dolgozik, a beszállítók 25 százaléka magyar vállalkozás, a programban 74 cég vesz részt, így közvetve harmincezer embernek biztosítanak megélhetést. A gyár sajtóközleménye szerint a Magyar Suzuki 70 ezer Vitara előállítását tervezi a gyártás első évében. A modellt innen exportálják hetven országba, de három éven belül további harminc ország piacán szeretnének megjelenni. A Magyar Suzuki 2015-ben körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számol.

A Suzuki szabadidőautóként határozta meg az új Vitarát. A modellbe 120 lóerős, 1,6-os benzin és dízelmotorokat szerelnek, a hasmagasság a 17-es gumival szerelt modellnél 18,5 centiméter. A modell különlegessége, hogy számos vezetéstámogató eszközzel szerelték fel. A különféle programokat kínáló összkerékhajtás mellett radaros ráfutásvédelmi rendszer és távolságtartó tempomat segíti a vezetőt.

Oura Rjoicsi vezérigazgató 2014 novemberében Budapesten jelentette be: az anyavállalat terve, hogy a következőkben évente új modellel álljon elő. Ez a Magyar Suzuki számára 2-2,5 évente egy-egy új modell gyártását eredményezheti. Az új Vitara gyártásának előkészítése több mint két évvel ezelőtt kezdődött, azóta erre 150-160 millió eurót fordított a cég.

A Magyar Suzuki Zrt. 2013-ban 161 106 gépjárművet gyártott Esztergomban, ez 3,2 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Saját gyártású autóiból a vállalat az év során 157 755 darabot adott el, amivel 1567 millió eurós értékesítési rekordbevételt ért el, az érték 11,6 százalékkal nőtt 2012-höz képest.

A magyarországi újautó-piacon 2014-ben mintegy 5000 Suzukit adtak el a márkakereskedők, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben maga a piac mintegy 20 százalékkal bővült. A márka részesedése a piacon 7,4 százalék. A Suzuki értékesítésében 70-30 százaléka a flotta-, illetve a magáneladások aránya.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!