A fogyasztók a korábbinál nagyobb hangsúlyt helyeznek az árucikkek és szolgáltatások vásárlásakor a személyes kontaktusra. A felnőttek felét idegesítik az automatizált telefonos ügyfélszolgálatok, a bankokban inkább a személyes ügyintézést részesítik előnyben. Nagy-Britanniában új számla nyitásakor a bankválasztás egyik legfontosabb szempontja öt emberből kettő számára az, hogy a bankfiók milyen közel esik lakóhelyéhez.
[ajanlo=95][igazitas=left/]A britek egyharmada nagy fontosságot tulajdonít a helyi ipar és kereskedelem támogatásának; ötödük a nagy szupermarketek helyett ezért inkább a kis, helyi boltban vásárol. 2005-ben a felnőttek kétharmada úgy nyilatkozott, hogy "csak olyan szupermarketben vásárol, ahol kiváló minőségű, friss árut kínálnak" - ezzel az állítással 1993-ban a fogyasztóknak még csak a fele értett egyet. Az elemzők szerint a változás oka, hogy az emberek egyre többet tudnak a konzerváló- és más adalékanyagok egészségkárosító hatásairól, ezért egyre fontosabb számukra, hogy valójában mi kerül a tányérjukra.
A bankok és szupermarketek mellett a nagy utazási irodáknak sem kedveznek a fogyasztói trendek: az utasok egy része ma már az interneten keresztül személyesen foglalja le szállását, repülőjegyét, nincs szüksége utazási irodák segítségére. A britek körében egyre inkább terjed az a szemlélet is, hogy valójában semmi szükség megvásárolni a legmodernebb elektronikus kütyüket, amelyek gyártóik szerint éppenséggel elengedhetetlenek a modern élethez. Nagy-Britanniában a fogyasztók, úgy tűnik, egyre inkább "felnőttek".
Menedzsment Fórum
Ellenállnak a brit fogyasztók a személytelen üzletláncoknak
A britek egyre inkább elutasítják a személytelenséget sugárzó nagy bankokat és üzletláncokat, adja hírül a BBC.com a Mintel piackutató cég jelentésére hivatkozva.