Az egyes vállalatokra, márkákra specializálódó honlapoknál egyáltalán nem veszélytelenebbek a fogyasztói véleményeket összegyűjtő "panaszkönyv portálok." Az Epinions, a DooYoo, és más hasonló oldalakon az érdeklődők vásárlás előtt elolvashatják az adott termékről vásárlótársaik véleményét. A rosszat is.
Az internet a szabad véleménynyilvánítás olyan fórumát teremtette meg, mely korábban elképzelhetetlen volt. Míg a reklamációk, panaszok azelőtt legfeljebb egy-egy napilap olvasói rovatába juthattak el, ma a multinacionális vállalatok és a fogyasztói érdekvédők honlapjai ugyanabban a cyber-térben, egymástól csupán egy klikkelésnyi távolságra olvashatók.
Természetesen máris akadnak jelentkezők, akik felajánlják segítségüket a veszélyeztetett cégeknek. Gyorsan kialakult az új PR-üzletág, a "reputation management" (reputáció kezelés). Mindenki igénye szerint választhat, a havi 300 dollártól a csillagos égig terjedő kínálatból. A legjobbak egyedi célszoftverek és nyilvános keresőgépek használatát kombinálják az igényes feladatoknál helyettesíthetetlen emberi (szerkesztői) munkával.
A hazai internetes közösség létszámbeli, nyelvi és kulturális behatároltsága miatt sem hasonlítható az angolszász országok netpolgárságához. Az eddigi, jórészt bátortalan on-line fogyasztóvédelmi próbálkozások jórészt az internet szolgáltatás és a vele kapcsolatos távközlés területére korlátozódtak. A napjainkban kibontakozó Danone bojkott azonban jól mutatja, hogy indokolt esetben a fogyasztóvédelem nem áll meg a határoknál.
Ellenkampányok nyomában
A hírnévnek nagy ára van. Az interneten megjelenő, a legismertebb cégeket érő támadások, bírálatok, komoly erkölcsi és anyagi kárt okozhatnak. Máris számos cég szakosodott az ilyen vészhelyzetek megoldására.