Kívánságlisták. Szintén hiányzott idén a marketinglevelekből, hogyan segíthet a vásárló kitalálni másoknak, mit is szeretne kapni az ünnepekre. 2005-ben tehát az egyik fontos eleme lehet az email-marketing stratégiának a kívánságlista funkció beépítése, ahol a listát az alkalmazás segítségével email-en a megfelelő személyhez továbbíthatnák a vásárlók.
[ajanlo=90][igazitas=left/] Csereszavatosság. 2004-ben egyik kereskedő sem említette a meghosszabbított csereszavatosságot, és szinte egyiküknél sem volt kiemelve az üzleten belüli csere lehetősége, vagyis elmulasztottak egy könnyen használható, és további vásárlásokat generáló értékesítési lehetőséget. Idén tehát a tapasztalatokból okulva az online boltok tulajdonosai nagyobb figyelmet fordíthatnának a csereszavatosság különböző alternatíváinak hangsúlyozására.
Releváns tartalmak mindkét félnek. A születésnapra, évfordulóra vagy vakációra emlékeztető üzenetküldés lehetősége, melynek során a vásárló feltölti rokonai és barátai nevét, valamint a fontos dátumokat, a vásárlást is megkönnyíti. Így ugyanis a releváns ajándékötleteket célzott üzenetben küldheti el a kereskedő az ajándékozónak. A koncepció azt sugallja a vásárlóknak, nincs is annál egyszerűbb, mint egy online boltban vásárolni.
Menedzsment Fórum
Email-marketing stratégiák 2005-ben
A fejlett email-marketing megoldásokat szállító e-Dialog felmérte 2004 legfontosabb trendjeit, ezeket elemezve pedig meghatározta a 2005-ben követendő főbb stratégiai irányokat az email-marketing területén.