Riválisai (Sainsbury, Asda, Waitrose) együttesen sem küldenek annyi emailt ügyfeleiknek, mint Nagy-Britannia legnagyobb lánca, a Tesco. A BBC szerint ez utóbbi csak a múlt hónapban 44 email-kampányban csalogatta vevőit olcsó DVD-k, könyvek, tornaszer vagy bor megvásárlására. A brit Interactive Prospect Targeting Service szerint ez havi mintegy 16-20 millió emailt jelent.
A Tescónak van a legkifinomultabb adatbázisa Nagy-Britanniában. Jóval több vásárlóról van adatuk, mint versenytársainak, nyilatkozta a themutual.net reklámcég vezetője. A vállalat weboldalának eredményei az első félévben mintegy 31 százalékkal emelkedtek, elérve a 401 millió fontot. Online rendeléseik száma hetente eléri a 170 ezret, ami jóval meghaladja legközelebbi riválisa, a Sainsburys.co.uk eredményeit (38 ezer).
Sokkal több ember vásárol velünk online, mint bármely más lánccal, s legtöbbjükkel csak emailben kommunikálunk, nyilatkozta a Tesco szóvivője. Hozzátette: "Tisztában vagyunk vele, hogy utálják az emberek a kéretlen emaileket. Megpróbálunk minél inkább az adott célcsoportra fókuszálni és minél egyszerűbbé tenni a nem kívánatos levelek kiszűrését."
A Menedzsment Fórum hasábjain is hírt adtunk róla, hogy nemcsak az élelmiszerláncok, de néhány divatcég is az online értékesítés felé kacsintgat. A Hennes & Mauritz a sikeres svéd tesztelés után holland ügyfelei kegyeit is a hálón keresi. Amennyiben ötlete elnyeri a vásárlók tetszését további európai országokban is tervezik a bevezetést.