3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új Suzuki Vitara nem csak a márka szempontjából nagyon fontos modell, de a hazai ipar számára is az, ezért a Jato Dynamics autóipari elemzőcég segítségével megnéztük, hogy mennyire keresik Európában.

A Suzuki Vitara, amely jelenleg a márka zászlóshajója, március óta készül Esztergomban. A kocsi nagyon fontos a jelenleg igen szűkös – bár egyre növekvő – kínálattal bíró cég számára, hiszen egy olyan piaci szegmensben indul harcba, amelyet mostanában nagyon szeretnek (főleg Európában).

A Vitara Magyarország számára azért bír nagy jelentőséggel, mert az esztergomi üzem nagyban járul hozzá a hazai ipar teljesítményéhez. Érdemes a felidézni - ahogy az az első grafikonon is látszik -, hogy miként alakult Komárom-Esztergom megye termelése, mikor az előző generációs SX4 és a Splash gyártása leállt tavaly augusztusban és mi történt, mikor a terepjáró megérkezett márciusban.

Kattintásra galéria nyílik!

Nyilván más tényezők is közrejátszottak a számok alakulásában, mint például a Nokia komáromi gyárának bezárása, de azért elég jól kirajzolódik a Suzuki "futószalagjainak működése".

Áttérve a cég eladásaira az ACEA adataiból tudjuk, hogy miként alakultak a Suzuki európai számai (Bár a Vitarát tőlünk exportálják a világ összes piacára, az első félévben még csak Európában indult meg az értékesítés és rendelés). A cég áprilistól ismételten növekszik éves bázison, sőt az első félév összesített adata több mint 91 ezer autót jelent, 4,7 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor.

A Vitara esetében bár a nagyobb volumenű szállítás nyilván csak a gyártósorok hivatalos márciusi indulását követően kezdődhetett meg, minimális készletek már januárban és februárban is rendelkezése állhattak, legalábbis ez derül ki a Jato Dynamics adataiból.

A júniusi 4,7 ezres volumen nyilván még nem a "plafon". Egyrészt, mint arra korábban utaltunk még nem érhető el a kocsi minden jövőbeli piacán, másrészt a gyárnak is idő kell, amig minden rendelést teljesíteni tud. Eddig az első félévben több mint 15 ezer Vitarát regisztráltak a kontinensen, amelyből 795 került a magyar piacra. Mivel a Jato Dynamics már közölte a júliusi adatokat is, tudjuk, hogy a Vitara itthon az Octaviát is lelökte a trónról a 7. hónapban.

A júniusi 4724 darabos értékesítésnek egyébként még van hova nőnie. Csak az összehasonlítás kedvéért, a Nissan Qashqai-ból közel 23 ezer, míg a Renault Capturból 24 ezer talált gazdára a hatodik hónapban Európában.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!