A Suzuki Vitara, amely jelenleg a márka zászlóshajója, március óta készül Esztergomban. A kocsi nagyon fontos a jelenleg igen szűkös – bár egyre növekvő – kínálattal bíró cég számára, hiszen egy olyan piaci szegmensben indul harcba, amelyet mostanában nagyon szeretnek (főleg Európában).
A Vitara Magyarország számára azért bír nagy jelentőséggel, mert az esztergomi üzem nagyban járul hozzá a hazai ipar teljesítményéhez. Érdemes a felidézni - ahogy az az első grafikonon is látszik -, hogy miként alakult Komárom-Esztergom megye termelése, mikor az előző generációs SX4 és a Splash gyártása leállt tavaly augusztusban és mi történt, mikor a terepjáró megérkezett márciusban.
Nyilván más tényezők is közrejátszottak a számok alakulásában, mint például a Nokia komáromi gyárának bezárása, de azért elég jól kirajzolódik a Suzuki "futószalagjainak működése".
Áttérve a cég eladásaira az ACEA adataiból tudjuk, hogy miként alakultak a Suzuki európai számai (Bár a Vitarát tőlünk exportálják a világ összes piacára, az első félévben még csak Európában indult meg az értékesítés és rendelés). A cég áprilistól ismételten növekszik éves bázison, sőt az első félév összesített adata több mint 91 ezer autót jelent, 4,7 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor.
A Vitara esetében bár a nagyobb volumenű szállítás nyilván csak a gyártósorok hivatalos márciusi indulását követően kezdődhetett meg, minimális készletek már januárban és februárban is rendelkezése állhattak, legalábbis ez derül ki a Jato Dynamics adataiból.
A júniusi 4,7 ezres volumen nyilván még nem a "plafon". Egyrészt, mint arra korábban utaltunk még nem érhető el a kocsi minden jövőbeli piacán, másrészt a gyárnak is idő kell, amig minden rendelést teljesíteni tud. Eddig az első félévben több mint 15 ezer Vitarát regisztráltak a kontinensen, amelyből 795 került a magyar piacra. Mivel a Jato Dynamics már közölte a júliusi adatokat is, tudjuk, hogy a Vitara itthon az Octaviát is lelökte a trónról a 7. hónapban.
A júniusi 4724 darabos értékesítésnek egyébként még van hova nőnie. Csak az összehasonlítás kedvéért, a Nissan Qashqai-ból közel 23 ezer, míg a Renault Capturból 24 ezer talált gazdára a hatodik hónapban Európában.
mfor.hu