3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új Suzuki Vitara nem csak a márka szempontjából nagyon fontos modell, de a hazai ipar számára is az, ezért a Jato Dynamics autóipari elemzőcég segítségével megnéztük, hogy mennyire keresik Európában.

A Suzuki Vitara, amely jelenleg a márka zászlóshajója, március óta készül Esztergomban. A kocsi nagyon fontos a jelenleg igen szűkös – bár egyre növekvő – kínálattal bíró cég számára, hiszen egy olyan piaci szegmensben indul harcba, amelyet mostanában nagyon szeretnek (főleg Európában).

A Vitara Magyarország számára azért bír nagy jelentőséggel, mert az esztergomi üzem nagyban járul hozzá a hazai ipar teljesítményéhez. Érdemes a felidézni - ahogy az az első grafikonon is látszik -, hogy miként alakult Komárom-Esztergom megye termelése, mikor az előző generációs SX4 és a Splash gyártása leállt tavaly augusztusban és mi történt, mikor a terepjáró megérkezett márciusban.

Kattintásra galéria nyílik!

Nyilván más tényezők is közrejátszottak a számok alakulásában, mint például a Nokia komáromi gyárának bezárása, de azért elég jól kirajzolódik a Suzuki "futószalagjainak működése".

Áttérve a cég eladásaira az ACEA adataiból tudjuk, hogy miként alakultak a Suzuki európai számai (Bár a Vitarát tőlünk exportálják a világ összes piacára, az első félévben még csak Európában indult meg az értékesítés és rendelés). A cég áprilistól ismételten növekszik éves bázison, sőt az első félév összesített adata több mint 91 ezer autót jelent, 4,7 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor.

A Vitara esetében bár a nagyobb volumenű szállítás nyilván csak a gyártósorok hivatalos márciusi indulását követően kezdődhetett meg, minimális készletek már januárban és februárban is rendelkezése állhattak, legalábbis ez derül ki a Jato Dynamics adataiból.

A júniusi 4,7 ezres volumen nyilván még nem a "plafon". Egyrészt, mint arra korábban utaltunk még nem érhető el a kocsi minden jövőbeli piacán, másrészt a gyárnak is idő kell, amig minden rendelést teljesíteni tud. Eddig az első félévben több mint 15 ezer Vitarát regisztráltak a kontinensen, amelyből 795 került a magyar piacra. Mivel a Jato Dynamics már közölte a júliusi adatokat is, tudjuk, hogy a Vitara itthon az Octaviát is lelökte a trónról a 7. hónapban.

A júniusi 4724 darabos értékesítésnek egyébként még van hova nőnie. Csak az összehasonlítás kedvéért, a Nissan Qashqai-ból közel 23 ezer, míg a Renault Capturból 24 ezer talált gazdára a hatodik hónapban Európában.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!