A szakember a magyarországi pezsgőfogyasztás évek óta tartó mérséklődését azzal magyarázta, hogy a borpiac átrétegződött, az utóbbi időben sokan pezsgő helyett bort isznak. Emellett a fiatalok egy része is inkább az alacsonyabb alkoholtartalmú, úgynevezett "diszkó italok" felé fordult.

A magyar piacon az olcsóbb pezsgők - amelyek palackja 200-400 forint - részaránya mintegy 25 százalék, a közepes kategóriájú - 400-700 forintos - pezsgőké mintegy 70 százalék. Az úgynevezett prémium szegmensben, amelybe a szakemberek az 1.000 forint feletti pezsgőket sorolják, folyamatos a fogyasztás növekedése, ezen termékek piaci aránya mintegy 5-6 százalék.
A pezsgőeladás mintegy 40 százalékát a Törley Pezsgőpincészet az év utolsó két hónapjában realizálja. A belföldi forgalomban az első tíz hónapban a cég mintegy 10 millió palack pezsgőt értékesített, az év utolsó két hónapjában pedig mintegy hatmillió palackot adnak el. Az össz-pezsgőértékesítés 30 százaléka decemberre esik.
A cég idei árbevétele mintegy 14 milliárd forint lesz, hasonlóan a múlt évihez. A stagnálás okát a marketing vezető abban látja, hogy a közepes árkategóriájú termékeik eladása érzékelhetően csökkent, amit a prémium szegmens eladásainak növekedése sem tudott ellensúlyozni.
A cég évente mintegy 19 millió palack pezsgőt állít elő. Ebből a mennyiségből mintegy 84 százalék kerül belföldre, 16 százalék exportra. A Törley Pezsgőpincészet a magyar pezsgőpiacon a mennyiséget tekintve 65 százalékot, az értékesítési árbevételt alapul véve több mint 70 százalékot birtokol.
MTI / Menedzsment Fórum