A vasúttársaság az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozza: Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter döntését a MÁV igazgatóságának 2009. november 18-án született javaslata alapján hozta meg.
A közlemény szerint egyetlen jelentkező volt, aki érvénytelen pályázatot nyújtott be, mert az ajánlattételi felhívástól eltérő vállalásokat tett. A GSM-R projektben 2010-2014. között egy modern, európai szabványoknak megfelelő távközlési hálózatot építenének ki a MÁV és a GYSEV mintegy 3 ezer kilométeres vasúti hálózatán.
A hálózat kiépítésével a vasúti közlekedésben teljes átjárhatóság jöhet létre az európai és a magyar hálózatok közötti, továbbá az egyidejűleg folyó pályarekonstrukciós munkákkal gyorsabbá, biztonságosabbá válhat a vasúti közlekedés. A kormány 2008. áprilisban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügynek minősítette a GSM-R rendszert az egyes vasúti beruházások között.
A MÁV Zrt. honlapján közzétett információk szerint a MÁV Zrt. 2009. július 1-jén támogatási szerződést írt alá KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt.-vel és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel a GSM-R rendszer kiépítéséhez kapcsolódóan. A szerződés és az Európai Unió Bizottságához benyújtott támogatási kérelem tartalmazza, hogy a csaknem 60 milliárd forint összértékű projektet 80 százalék feletti arányban támogatnák a Közlekedési Operatív Program forrásaiból.
MTI/Menedzsment Fórum