A Gemius 14 ország adatait teszi közzé, így az érdeklődők Magyarország, Bulgária, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Törökország és Ukrajna internetezőinek a reklámokra adott interakcióit is megismerhetik.
Magyarországon a szépségápolás- és a divatszektor a legnépszerűbb
Hazánkban a legmagasabb CTR-t a szépségápolás (1,04%) és a divat (0,89%), míg a legalacsonyabb CTR-t a pénzügy (0,23%) és a sport és turizmus (0,24%) tematikájú hirdetéseknél mérte a Gemius.
A hosszú távú trend szerint a legnépszerűbb online hirdetési formátum a hagyományos banner, amely egy információs vagy hirdetési tartalmat hordozó grafikai formátum. Az egyetlen ország, ahol a kampányok kevesebb, mint 70 százaléknál alkalmazták ezt a formátumot, az a Cseh Köztársaság volt (66%). A többi megfigyelt országban a kampányok több mint 70 százalékánál alkalmazták ezt a típusú hirdetési formátumot, Magyarországon az arány kiemelkedő, 94 százalékos.
Az adatok jól mutatják az admonitor.gemius.com oldalon, hogy a rich media hirdetési formátumokat (pl. multimédiás hirdetések) sokkal ritkábban használják. Csupán két európai országban volt 50 százalékosnál nagyobb az arányuk a kampányokban: Szlovéniában és a Cseh Köztársaságban (54%).
Az American Apparel botrányos hirdetései
A legtöbb oldalletöltés még mindig a PC-hez köthető
Habár a hagyományos bannernek meghatározó szerepe van a kampányokban, a rich media hirdetési formátumot használó kampányok magasabb CTR-arányt produkálnak. Az egyetlen ország, amely kivételt képez, az a Cseh Köztársaság. Ott a CTR mindkét formátumnál hasonló, a hagyományos bannernek kicsit magasabb a CTR-e (0,29%), mint a rich media hirdetéseknek (0,28%).
A PC-k, tabletek és mobilok oldalmegtekintéseinek összehasonlításakor a PC-k nyertek a vizsgált országokban. A PC által generált legmagasabb megtekintési arány 89 százalék volt, amit három országban mértek: Szlovéniában, Lengyelországban és Ukrajnában. A legkisebb arányt (75%) Szerbiában mérték.
mfor.hu