2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gemius 14 közép- és kelet-európai ország adatait teszi elérhetővé, így kiderül, hogy milyen hirdetésekre klikkelnek a leggyakrabban a felhasználók.

A Gemius 14 ország adatait teszi közzé, így az érdeklődők Magyarország, Bulgária, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Törökország és Ukrajna internetezőinek a reklámokra adott interakcióit is megismerhetik.

Magyarországon a szépségápolás- és a divatszektor a legnépszerűbb

Hazánkban a legmagasabb CTR-t a szépségápolás (1,04%) és a divat (0,89%), míg a legalacsonyabb CTR-t a pénzügy (0,23%) és a sport és turizmus (0,24%) tematikájú hirdetéseknél mérte a Gemius.

A hosszú távú trend szerint a legnépszerűbb online hirdetési formátum a hagyományos banner, amely egy információs vagy hirdetési tartalmat hordozó grafikai formátum. Az egyetlen ország, ahol a kampányok kevesebb, mint 70 százaléknál alkalmazták ezt a formátumot, az a Cseh Köztársaság volt (66%). A többi megfigyelt országban a kampányok több mint 70 százalékánál alkalmazták ezt a típusú hirdetési formátumot, Magyarországon az arány kiemelkedő, 94 százalékos.

Az adatok jól mutatják az admonitor.gemius.com oldalon, hogy a rich media hirdetési formátumokat (pl. multimédiás hirdetések) sokkal ritkábban használják. Csupán két európai országban volt 50 százalékosnál nagyobb az arányuk a kampányokban: Szlovéniában és a Cseh Köztársaságban (54%).

Az American Apparel botrányos hirdetései

A legtöbb oldalletöltés még mindig a PC-hez köthető

Habár a hagyományos bannernek meghatározó szerepe van a kampányokban, a rich media hirdetési formátumot használó kampányok magasabb CTR-arányt produkálnak. Az egyetlen ország, amely kivételt képez, az a Cseh Köztársaság. Ott a CTR mindkét formátumnál hasonló, a hagyományos bannernek kicsit magasabb a CTR-e (0,29%), mint a rich media hirdetéseknek (0,28%).

A PC-k, tabletek és mobilok oldalmegtekintéseinek összehasonlításakor a PC-k nyertek a vizsgált országokban. A PC által generált legmagasabb megtekintési arány 89 százalék volt, amit három országban mértek: Szlovéniában, Lengyelországban és Ukrajnában. A legkisebb arányt (75%) Szerbiában mérték.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!