A múlt hét igen mozgalmas volt a frankfurti tőzsdén a VW papírjai számára. A szeptember 18-i 162,4 eurós zárás után hétfőn 132,2, kedden pedig 106 euróra zuhant a cég részvényeinek záráskori értéke. Napközben azonban kötöttek 95,5 eurós ügyletet is.
Szerdán és csütörtökön kissé erősödött 111,5, illetve 112,15 eurón zártak a papírok, pénteken azonban 107,3-ra gyengült.
Ez a gyengülés folytatódott ma, a 10 óra utáni állapot szerint 102 euró körül mozognak a részvények.
(Forrás: a frakfurti tőzsde honlapja)
Az esés persze érthető, hiszen annak ellenére, hogy a felügyelőbizottság pénteken Matthias Müllert, a Porsche AG korábbi vezérigazgatóját választotta a VW-csoport élére, aki végre elkezdheti a „kármentést”, a hétvégén kevésbé jó hírek láttak napvilágot. Brit sajtóértesülés szerint az EKB átmenetileg kizárta eszközvásárlási programjából a VW-t. Ez emelné az egyébként is milliárdos bírságokkal és kártérítési perekkel fenyegetett német autóipari csoport hitelpiaci költségeit.
Közben Berlin azt követeli, hogy még október 7. előtt vázolják fel, miként szándékoznak megfelelni a nemzeti környezetvédelmi előírásoknak a károsanyag-kibocsátási botrányban érintett dízelmotorja esetében.
Svájc sem kegyelmezett: felfüggesztették az érintett dízel-motorral szerelt autó értékesítését.
A nagy kérdés most az, hogy a cég mikor tud megnyugtató megoldással előrukkolni, illetve, hogy mely országok függesztik még fel a cég autóinak értékesítését.
mfor.hu