2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mialatt a hazai autópiac lényegében stagnált márciusban, iparunk legújabb büszkeségéből, a Suzuki Vitarából 159 kelt el.

Idén márciusban 6305 új személyautó kelt el a hazai piacon, amely 1,6 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Ez az elmúlt hónapok messze legrosszabb éves bázisú adata, amely valóban komoly lassulást vetít előre. Bár a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szintén lassuló növekedést prognosztizált, konkrétan 15 százalékos növekedést a tavalyi 20 után, az első negyedév összesített 8,5 százaléka alapján úgy tűnik, bele kell húznunk.

Ha már a negyedéves adatoknál tartunk, érdekesen alakul a márkák versenye, ugyanis a Skoda, amely tavaly a harmadik helyet tudta itthon megszerezni a személyautó-értékesítésben az Opel és a Ford mögött, most az első helyen tanyázik. Ez nem is meglepő, hiszen az Octavia iránt olyan elképesztő kereslet mutatkozott az első három hónapban, hogy ez az előny már szinte behozhatatlan. Csak az összehasonlítás kedvéért, tavaly 3971 középkategóriás Skoda kelt el itthon, idén már most 1409 darabnál tartunk. Őt szinte fej-fej mellett, de jócskán lemaradva követi a Swift, az Astra és a Focus.

Ahogy azt az elmúlt hónapokban megszokhattuk, a havi top 10 mindig tartogat érdekességeket, hiszen a hazai autópiac olyan kicsi, hogy egy nagyobb flottás megrendelés is feltornázhatja a listára a hazai utcaképet nem igazán meghatározó kocsikat. Márciusban az egyik ilyen a VW Passat, amely mögött a modellváltás állhat, illetve a Suzuki Vitara, amelynek gyártósorát Orbán Viktor indította be nemrég.

A Vitarának egyébként minden esélye megvan arra, hogy csatlakozzon a Dacia Duster-Nissan Qashquai-Opel Mokka trióhoz a népszerű terepjárók és szabadidőautók szegmenségben.

Kattintásra galéria nyílik!

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!