A franciák nem vásárolnak többet mint öt éve. Napjainkban szinte már minden háztartás teljesen természetes, hogy mobiltelefon, internet és kábeltévés előfizetéssel is rendelkezik. Ám annak érdekében hogy kompenzálják ezeket az infotársadalom által gerjesztett többletköltséget, egyéb kiadásaikat faragják le és olcsóbb termékeket választanak. A megkérdezett franciák 72 százaléka már vásárolt helyi élelmiszerboltban, sőt 28 százalékuk bevallottan csak ilyenben vásárol, ezzel is spórolnak, hiszen a hipermarketekben a szükségleteiken és igényeiken jólva túl költik pénzüket.
A francia vásárlók egyre rosszabb fogyasztókká válnak, mert állandóan a legjobb ár után kutatnak. "Nincsenek többen az olcsóbb, akár saját márkás termékek fogyasztói, mint azok akik jobban preferálják a nagy márkákat" - közölte az Observateur Cetelem egyik elemzője. Majd hozzátette: sokan fapados légitársaságot választanak az utazáshoz, majd egy drága hotelben szállnak meg érkezés után.
A vásárlásokhoz nem létezik útmutató és nem is lehet tanítani, nincs úgynevezett nemzeti hard discount oktatás, hol lehet megtalálni a legújabb mp3 lejátszót vagy plazmatévét. Az internet pont ezt könnyíti meg. A felmérés szerint a vásárlások 25 százaléka már a világhálón zajlik. A leendő vásárló előbb a szaküzletben téjékozódik a kiszemelt termékről, majd a neten megkeresi hol juthat hozzá a legolcsóbban.
A francia vásárlók 20 százalékának eltökélt szándéka hogy olcsóbb autót vásárol legközelebb. A fapados autók az új autók piacának akár 5 százalékát is adhatják, közel annyit mint a nagy terepjárók, vélik elemzők.
Kapcsolódó anyagok:
Száműzik a világmárkákat a francia hipermarketekből
Nem szeretjük az ünnepi bevásárlást
A közömbös termékekből vásárolunk sajátmárkát