2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az élelmiszerek mellett az olcsóbb műszaki és barkács cikkek, valamint személygépjárművek felé orientálódik a fogyasztói kereslet, derül ki az Observateur Cetelem francia felméréséből.

A franciák nem vásárolnak többet mint öt éve. Napjainkban szinte már minden háztartás teljesen természetes, hogy mobiltelefon, internet és kábeltévés előfizetéssel is rendelkezik. Ám annak érdekében hogy kompenzálják ezeket az infotársadalom által gerjesztett többletköltséget, egyéb kiadásaikat faragják le és olcsóbb termékeket választanak. A megkérdezett franciák 72 százaléka már vásárolt helyi élelmiszerboltban, sőt 28 százalékuk bevallottan csak ilyenben vásárol, ezzel is spórolnak, hiszen a hipermarketekben a szükségleteiken és igényeiken jólva túl költik pénzüket.

A francia vásárlók egyre rosszabb fogyasztókká válnak, mert állandóan a legjobb ár után kutatnak. "Nincsenek többen az olcsóbb, akár saját márkás termékek fogyasztói, mint azok akik jobban preferálják a nagy márkákat" - közölte az Observateur Cetelem egyik elemzője. Majd hozzátette: sokan fapados légitársaságot választanak az utazáshoz, majd egy drága hotelben szállnak meg érkezés után.

A vásárlásokhoz nem létezik útmutató és nem is lehet tanítani, nincs úgynevezett nemzeti hard discount oktatás, hol lehet megtalálni a legújabb mp3 lejátszót vagy plazmatévét. Az internet pont ezt könnyíti meg. A felmérés szerint a vásárlások 25 százaléka már a világhálón zajlik. A leendő vásárló előbb a szaküzletben téjékozódik a kiszemelt termékről, majd a neten megkeresi hol juthat hozzá a legolcsóbban.

A francia vásárlók 20 százalékának eltökélt szándéka hogy olcsóbb autót vásárol legközelebb. A fapados autók az új autók piacának akár 5 százalékát is adhatják, közel annyit mint a nagy terepjárók, vélik elemzők.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Száműzik a világmárkákat a francia hipermarketekből
Nem szeretjük az ünnepi bevásárlást
A közömbös termékekből vásárolunk sajátmárkát

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!