A Vodafone tervei szerint az olcsó szolgáltatásra, amely a potenciális vevők 10-15 százalékát célozza meg, az interneten keresztül lehet előfizetni, így megtakarítva az ügyfélszolgálatok költségeit. A társaság a fapados csomaggal, amely a piaci átlagnál alacsonyabb percdíjakat és SMS tarifákat tartalmaz, a brit piacon egyre jelentősebb részesedéssel rendelkező fapados mobiltársaságokkal kívánja felvenni a versenyt.
A Vodafone egyébként, igazodva Arun Sarin vezérigazgató terjeszkedési stratégiájához, a napokban megveszi a legfiatalabb, 1,8 millió ügyféllel rendelkező cseh mobilszolgáltatót, az Oskart. A brit cég megjelenésével igen erős versenyhelyzet alakulhat ki a cseh piacon, mivel egyrészt a legnagyobb szereplőnek számító Eurotel, az anyavállalatának, a Cesky Telecomnak a privatizálásával valószínűleg a France Telecom csoporthoz tartozó Orange-hoz kerül. Másrészt a piac harmadik szereplőjének, a T-Mobile-nak a tulajdonosa, a Deutsche Telekom erősíteni akarja mobilpiaci pozícióit - írja a Világgazdaság.
Fapados szolgáltatást kínál a Vodafone
Németországban és más európai országokban a diszkont-légitársaságok mintájára fapados mobil szolgáltatást kínál a világ legnagyobb mobilszolgáltatója, a Vodafone, idézi a Frankfurter Allgemeine Zeitung cikkét a Világgazdaság.