A posztot szerdától betöltő szakember elmondta, hogy teljes mandátumot kapott a légitársaság irányítására, amely mellett megtartja a Malév Ground Handling (GH) vezérigazgatói posztját is. "Mandátumom arra szól, hogy a Malév helyzetének rendeződéséig vigyem a céget és tartsam fenn abban a nagyon nehéz gazdasági helyzetben, amelyet most elsősorban az újabb és újabb csúcsokat elérő kerozinár okoz". Elismerte, ez nem csak a Malévet, de minden légitársaságot egyaránt sújt a világon.
A létszámterveket firtató kérdésre egyelőre annyit válaszolt: ez alapvetően a flotta méretétől függ, amelynek jövőbeli alakulását még nem látják.
Limburger Lóránt szerint vannak már arra utaló jelek, hogy az ágazat megkezdte a kilábalást a válságból. "A Liszt Ferenc repülőtéren nő az utasok száma, és nekünk arra kell törekendünk, hogy közülük minél többet megszerezzünk, illetve megtartsunk" - mondta.
Június elsejét követően kereskedelmi, pénzügyi munkacsoportokat hoznak létre a cégnél az eredmények értékelésére, a lehetőségek, a kilátások felmérésére - számolt be a vezérigazgató, aki szerint a munkacsoportok javaslatai néhány héten belül konkrét tervekben ölthetnek majd testet.
Az első félév eredményeiről nem kívánt beszélni Limburger Lóránt, csak annyit jegyzett meg, hogy az "elszálló" üzemanyagárak felülírhatják a korábbi elképzeléseket. Ott azonban még nem tartanak, hogy a kerozinpótdíj emelésével reagáljanak a növekvő üzemanyagköltségekre.
Limburger Lórántot a Malév május 26-i közgyűlésén nevezték a cég élére megbízott vezérigazgatóként június 1-jétől, miután elődje, Martin Gauss május 31-i hatállyal benyújtotta lemondását még márciusban, amelynek oka a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. akkori közleménye szerint az volt, hogy nem tudott a tulajdonossal megállapodni a személyi alapbérezést illetően.
MTI