3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem úgy tűnik, mintha a nézettségi vetélkedésben komoly ambíciói lennének a nyárra a TV2-nek. Ismét megközelítették a számait az RTL-es kábelcsatornák.

A 24. heti nézettségi adatok alapján ismét komoly gödörbe került a TV2, bár lehet, hogy a csatornánál nem létkérdés egy erősebb nyári időszak. A TV2 ugyan júniusra is tett néhány korábban többé-kevésbé működő produkciót, ám az már egy héttel korábban is látszott, hogy egyrészt megtört a hétköznapok pozitív tendenciája, amikor a Vigyázzat, gyerekkel vagyok című műsorral versenybe tudtak lenni, másrészt a hétvégi "szuperprodukció" ezen a tavaszon a Nagy Duett véget ért, így immár ez sem javítja a csatorna számait.

Ha megnézzük a csatorna hétköznap estéit, azt láthatjuk, hogy a Tények még viszonylag közel van az RTL-es Híradóhoz. Ezt követően viszont a Bumm! című vetélkedőt utcahosszal veri az Éjjel-nappal Budapest, ahogy az Ezek megőrültek is hasonló nagy különbséggel marad el a Barátok közt aktuális epizódjaitól. Az RTL Klub konstrulált reality-je és a napi szappanoperája a korábbi hónapokhoz képest úgy tűnik, stabilabb közönségarány számokat hozott, ezt persze lehet, hogy azért van, mert a tévénézők egy része már megkezdte a nyaralását, azok viszont, akik otthon maradtak, kitartanak a műsorok mellett.


Ha a két nagy kereskedelmi tévé hétvégi kínálatát vetjük össze, akkor azt láthatjuk, hogy szombaton este felcsillant a remény a TV2 számára, hogy egy estét megnyerjen a kereskedelmi célcsoportban. Az Így neveld a sárkányodat 2 című animációs film ugyanis az idősávja nagyobbik részét nyerte, azt követően viszont látványosan visszaesett a csatorna közönségaránya. Vasárnap a késő esti sávban láthattunk hasonlót, amikor a TV2-n vetített magyar vígjáték, az Üvegtigris volt a nézők kedvence. Előtte viszont az RTL Klubon vetített szokásos sorozatot, a Cobra 11-etés a Karatekölyök című filmet nézték többen, így ezt az estét is ők nyerték a 18-49 éves korosztályban

A kereskedelmi célcsoportban a heti top műsorok listáján egyébként csupán a fenti két film (Üvegtigris, Így neveld a sárkányodat 2) volt, amivel a TV2 be tudott kerülni, minden más magas nézettséget produkáló műsor az RTL-e ment. A legnézettebb sorozat a Dr. Csont lett, de jól teljesített a Castle is.

Ha a legnézettebb programok középmezőnyére pillantunk, akkor láthatjuk, hogy több F+--os film (A fantasztikus négyes, a Fák jú tanárúr, A feláldozhatók 2 és a Joker) is ott szerepel. De a hétvégi kínálatának köszönhetően (A múmia, illetve A múmia visszatér című filmekkel) a Viasat 3 is sokat javított önmagához képest. A TV2 csoport leginkább azzal vigasztalódhat, hogy a Mozi+ is felkerült három filmmel (Lopott idő, Transformers, A légiós).

A 24. hét számait összefoglalva azt láthattuk, hogy főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 éves korosztályban az RTL Klub a nézők 15,3 százalékát érte el. Fele ekkora közönségarányt hozott össze a TV2 (7,6% SHR). Ennek köszönhetően a F+ (5,4% SHR) ismét komolyan megközelítette, ahogy a Cool (4,1% SHR) is még látótávolságban van. Ahogy fent említettük, korábbi számaihoz képest nem szerepelt rosszul a Viasat 3 (3,1% SR), de a péntek este vetített Robin Hood, a tolvajok fejedelme című filmnek köszönhetően a Duna TV (2,4% SHR) is javítani tudott a kereskedelmi célcsoportban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!