A 24. heti nézettségi adatok alapján ismét komoly gödörbe került a TV2, bár lehet, hogy a csatornánál nem létkérdés egy erősebb nyári időszak. A TV2 ugyan júniusra is tett néhány korábban többé-kevésbé működő produkciót, ám az már egy héttel korábban is látszott, hogy egyrészt megtört a hétköznapok pozitív tendenciája, amikor a Vigyázzat, gyerekkel vagyok című műsorral versenybe tudtak lenni, másrészt a hétvégi "szuperprodukció" ezen a tavaszon a Nagy Duett véget ért, így immár ez sem javítja a csatorna számait.
Ha megnézzük a csatorna hétköznap estéit, azt láthatjuk, hogy a Tények még viszonylag közel van az RTL-es Híradóhoz. Ezt követően viszont a Bumm! című vetélkedőt utcahosszal veri az Éjjel-nappal Budapest, ahogy az Ezek megőrültek is hasonló nagy különbséggel marad el a Barátok közt aktuális epizódjaitól. Az RTL Klub konstrulált reality-je és a napi szappanoperája a korábbi hónapokhoz képest úgy tűnik, stabilabb közönségarány számokat hozott, ezt persze lehet, hogy azért van, mert a tévénézők egy része már megkezdte a nyaralását, azok viszont, akik otthon maradtak, kitartanak a műsorok mellett.
Ha a két nagy kereskedelmi tévé hétvégi kínálatát vetjük össze, akkor azt láthatjuk, hogy szombaton este felcsillant a remény a TV2 számára, hogy egy estét megnyerjen a kereskedelmi célcsoportban. Az Így neveld a sárkányodat 2 című animációs film ugyanis az idősávja nagyobbik részét nyerte, azt követően viszont látványosan visszaesett a csatorna közönségaránya. Vasárnap a késő esti sávban láthattunk hasonlót, amikor a TV2-n vetített magyar vígjáték, az Üvegtigris volt a nézők kedvence. Előtte viszont az RTL Klubon vetített szokásos sorozatot, a Cobra 11-etés a Karatekölyök című filmet nézték többen, így ezt az estét is ők nyerték a 18-49 éves korosztályban
A kereskedelmi célcsoportban a heti top műsorok listáján egyébként csupán a fenti két film (Üvegtigris, Így neveld a sárkányodat 2) volt, amivel a TV2 be tudott kerülni, minden más magas nézettséget produkáló műsor az RTL-e ment. A legnézettebb sorozat a Dr. Csont lett, de jól teljesített a Castle is.
Ha a legnézettebb programok középmezőnyére pillantunk, akkor láthatjuk, hogy több F+--os film (A fantasztikus négyes, a Fák jú tanárúr, A feláldozhatók 2 és a Joker) is ott szerepel. De a hétvégi kínálatának köszönhetően (A múmia, illetve A múmia visszatér című filmekkel) a Viasat 3 is sokat javított önmagához képest. A TV2 csoport leginkább azzal vigasztalódhat, hogy a Mozi+ is felkerült három filmmel (Lopott idő, Transformers, A légiós).
A 24. hét számait összefoglalva azt láthattuk, hogy főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 éves korosztályban az RTL Klub a nézők 15,3 százalékát érte el. Fele ekkora közönségarányt hozott össze a TV2 (7,6% SHR). Ennek köszönhetően a F+ (5,4% SHR) ismét komolyan megközelítette, ahogy a Cool (4,1% SHR) is még látótávolságban van. Ahogy fent említettük, korábbi számaihoz képest nem szerepelt rosszul a Viasat 3 (3,1% SR), de a péntek este vetített Robin Hood, a tolvajok fejedelme című filmnek köszönhetően a Duna TV (2,4% SHR) is javítani tudott a kereskedelmi célcsoportban.
mfor.hu