2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az áruk azonosítását szolgáló RFDI-technológia mind szélesebb térnyerésére számítanak a szakértők. Egy most közzétett felmérés szerint a következő öt évben meghatszorozódik a vállalatok ilyen költése.

A vonalkódokat egyelőre biztos, hogy nem váltja fel továbbra sem az RFID-címke, ám használata egyre több területen válik általánossá, állítja a Gartner napokban publikált elemzése.

Mind több üzleti lehetőséget találnak ennek az azonosítási módszernek, így a következő években jelentős összegeket fognak a vállalatok költeni a technológia alkalmazására. Míg a 2005-ös évben félmilliárd dollárt fordítottak RFID-re a vállalatok, addig az évtized végére 3 milliárd dollárt fognak ilyen hardverekre és szoftverekre kiadni.

A még gyorsabb elterjedést a személyiségi jogi szabályok gátolják, állítják a szakértők. A technológia révén a korábbinál sokkal jobban követhető az áruk mozgása, ráadásul nem kizárólag a disztribúciós láncban, hanem az értékesítésen túl is.

Az elmúlt években hódító útjára indult módszer segítségével a gyártástól a szállítmányozáson keresztül a boltok polcáig végigkövethető az árucikkek útja. Az ellátási lánc teljes szélességében könnyen átláthatóvá, ellenőrizhetővé tehető a rádiófrekvenciás azonosító címkével. Világszerte már számos gyártó érzékeli a trendet, a Wal-Mart, a Target, az USA Védelmi Minisztériuma, a Metro Group és több más vállalat is előírta beszállítóinak, hogy azok RFID jelzőcímkékkel lássák el raklapos szállítmányaikat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!