A vonalkódokat egyelőre biztos, hogy nem váltja fel továbbra sem az RFID-címke, ám használata egyre több területen válik általánossá, állítja a Gartner napokban publikált elemzése.
Mind több üzleti lehetőséget találnak ennek az azonosítási módszernek, így a következő években jelentős összegeket fognak a vállalatok költeni a technológia alkalmazására. Míg a 2005-ös évben félmilliárd dollárt fordítottak RFID-re a vállalatok, addig az évtized végére 3 milliárd dollárt fognak ilyen hardverekre és szoftverekre kiadni.
A még gyorsabb elterjedést a személyiségi jogi szabályok gátolják, állítják a szakértők. A technológia révén a korábbinál sokkal jobban követhető az áruk mozgása, ráadásul nem kizárólag a disztribúciós láncban, hanem az értékesítésen túl is.
Az elmúlt években hódító útjára indult módszer segítségével a gyártástól a szállítmányozáson keresztül a boltok polcáig végigkövethető az árucikkek útja. Az ellátási lánc teljes szélességében könnyen átláthatóvá, ellenőrizhetővé tehető a rádiófrekvenciás azonosító címkével. Világszerte már számos gyártó érzékeli a trendet, a Wal-Mart, a Target, az USA Védelmi Minisztériuma, a Metro Group és több más vállalat is előírta beszállítóinak, hogy azok RFID jelzőcímkékkel lássák el raklapos szállítmányaikat.