Az A320 típusú repülőt Tiencsin (Tianjin) városában szerelték össze, ahol 1,17 milliárd euróból épült Airbus-gyár. A gond nélkül teljesített próbaút négy óráig tartott. "Ez a gép ékes példája annak, hogy Kínában is lehet olyan minőséget produkálni, mint Hamburgban vagy Toulouse-ban" - közölte a gyártó.
Az első Európán kívüli Airbus-üzem az EADS és egy kínai konzorcium közös vállalkozása, amelyben részt vesz egyebek között a legnagyobb kínai repülőgépgyár, a China Aviation Industry Corp. A társaság korábban úgy tájékoztatott, hogy a gyár mindenben megegyezik az Airbus hamburgi, legmodernebb műszaki színvonalat képviselő A320-as gépeket összeszerelő üzemével.
A gyárban az idén összesen 11 gép összeszerelését tervezik, 2016-ig 286 gépet fognak előállítani. Az első gépek főbb részeit még Németországban rakják össze, s Kínában zajlik a teljes összeszerelés. A jövőre tervezett 12 kínai gyártmányú Airbus 320-asokba azonban már jóval több kínai alkatrész kerül.
A kínai Airbus a kínai piacra készül, amelyet jelenleg az Airbus-rivális amerikai Boeing ural. A várakozások szerint a kínai belföldi légi forgalom az ország gazdasági felemelkedésével párhuzamosan bővül és nagy lesz a kereslet a tiencsini A320-asok iránt.