A Barry Diller médiamogul vezette AC/InterActiveCorp internetes befektetési csoport hétfőn bejelentette, hogy 1,85 milliárd dollárért megvásárolná az AskJeeves keresőt. Az akvizícióval az IAC elég erős lehet ahhoz, hogy számottevő szeletet szerezzen a kétszámjegyű növekedéssel kecsegtető keresőpiacon.
A Reuters cikke szerint az akvizíció jól jelzi a keresőmotorok között egyre élesedő versenyt. Az Ask Jeeves jelenleg az ötödik leggyakrabban használt [ajanlo=94][igazitas=left/] alkalmazás az Egyesült Államokban, különlegessége, hogy ezen valódi kérdő mondatok segítségével kereshetnek a felhasználók. Az IAC-vel a háta mögött pedig már a legnagyobbakkal, a Google-lel vagy a Yahoo-val is felveheti a versenyt. Az Ask Jeeves piaci értékét a felvásárlás előtt 1,43 milliárd dollárra becsülték a szakértők, amely körülbelül az IAC/InterActive egytizedének felel meg.
Az InterActiveCorp úgy nyilatkozott, minden hozzá tartozó weboldalon, köztük a Home Shopping Networkön, a Ticketmasteren, a Match.com társkeresőn vagy az Expedia utazási oldalon is elhelyezi az Ask Jeeves keresődobozát és találatait. A felvásárlásból származó legnyilvánvalóbb haszon azonban mégis az, hogy a keresőmotor fellendítheti az IAC helyi apróhirdetésekkel foglalkozó Citysearch oldalát is. Az egy városon vagy kerületen belüli keresések üzleti potenciáljára már a Yahoo és a Google is felfigyelt.
Menedzsment Fórum
Felvásárlással lép a keresők piacára az amerikai médiamogul
Az IAC/InterActiveCorp internetes befektetési csoport hétfőn bejelentette, hogy 1,85 milliárd dollárért megvásárolná az AskJeeves keresőt. Az akvizícióval az IAC elég erős lehet ahhoz, hogy számottevő szeletet szerezzen a kétszámjegyű növekedéssel kecsegtető keresőpiacon.