Az orosz üzemek a török Tofas és Koc, illetve a Fiat csoport közös vállalkozása által előállított alkatrészekkel dolgoznak majd. A termelést 2007-ben kezdi meg a Severstal Auto. A szerződés nyitva hagyja a bővítés lehetőségét. A későbbiekben más modellek, mint például a Fiat Doblo gyártására is sor kerülhet.
A gyártási együttműködés mellett a Fiat megállapodott az orosz vállalattal a teljes Fiat gyártmánypaletta oroszországi értékesítéséről is. A két társaság más kooperációs lehetőségeket is vizsgál.
A Severstal Auto egyike a legnagyobb oroszországi járműgyártóknak. Uaz és Oka márkanevek alatt terepjárókat, haszongépjárműveket és személygépkocsikat gyárt. A Severstal egyben a legnagyobb négy- és nyolchengeres benzinmotorokat gyártó orosz vállalat is.
A Fiat számos együttműködési megállapodást kötött az elmúlt hónapokban. A Peugeot és a török Tofas vállalatokkal közösen megkezdi egy haszongépjármű gyártását Törökországban. November elején stratégiai szerződést kötött a Fiat és a Ford Europe, amelynek értelmében a Fiat lengyelországi Tychy gyárában megkezdik a legendás Fiat 500-as utódjának és a Ford Ka új szériájának gyártását.
Mint arról korábban az mfor.hu beszámolt, a Fiat csoport szeretne komoly, a személyautók gyártását nem érintő együttműködést létrehozni az egyik vezető kínai autógyártóval, a Shanghai Automotive Industrial Corporationnel (SAIC).
Sergio Marchionne, aki jelenleg vezetői feladatokat lát el a csoportnál, azzal indokolta a személyautók "kihagyását" a SAIC-cal való együttműködésből, hogy azokról egy másik kínai gyártóval, a Nanjing Automobile-lal kötött már megállapodást. Marchione emlékeztetett, hogy a Fiat a térségben már megállapodással rendelkezik az indiai Tata Motors-szal is. A Fiat elsősorban könnyebb piaci behatolást remél Ázsiába ezzel az együttműködéssel.
Kapcsolódó anyagok:
A Fiat tovább fűzi keleti szálait