2p

Egy autóvisszahívási akció soha nem jön jól a gyártónak, azonban ha egy olyan modellről van szó, amelynek utódját nemrég mutatták be és amelynek egy 8 éves, igen hosszú modellciklus után kell helytállnia, ráadásul tetejében stabilan benne van az idei európai top 10 listában, azt már igencsak a körülmények szerencsétlen együttállásának lehet nevezni.

Az Opel lecseréli legnépszerűbb típusa a Corsa 2006 óta futó generációját, amely immár az ötödik nagy modellváltás a típus 32 éves története során. A Corsa nagyon fontos a nehéz időket megélő Opel számára, amely annak ellenére volt képes az idei év első 8 hónapjában 4,1 százalékkal növekedni, hogy a jelenleg még futó generáció mindennek elmondható, csak éppen fiatalnak nem. A 32 év során egyébként összesen 12 millió Corsa talált gazdára.

A cég hírnevének minden bizonnyal nem tett jót, hogy nemrég 8 ezer, 2014 májusa után gyártott Corsa és Adam modellt kellett behívnia egy soron kívüli ellenőrzésre a kormányművet érintő hiba miatt.

Az új modell az ilyenkor megszokott módon elég széles motorpalettával érkezik. Akik a turbó benzinesekre esküsznek, azok a 3 hengeres, ezer köbcentis motort választhatják 90 vagy 115 lóerős teljesítménnyel, de ott van még a négy hengeres 1,2-es és 1,4-es motor is, utóbbi 100 lóerővel. A dízelkínálatot egyelőre egy 75 és egy 95 lóerős, 1 300 köbcentis erőforrás jelenti. A turbó motorokhoz hat fokozatú automata és manuális váltó is választható, de most mutatkozik be az Easytronic 3.0-is.

Kattintásra galéria nyílik!

A Corsa követi a modellfrissített Insigniával megkezdett sort és középkonzoljának központi elemévé egy 7 colos kijelzőt tett. Ma már egy gyártó sem engedheti meg magának, hogy infotainment rendszere ne legyen kompatibilis az Apple vagy a Google megoldásaival, így az Opel sem tesz másként. A Corsában is elérhető több navigációs alkalmazás és olyan internetes rádiós applikációk is, mint a Stitcher vagy a TuneIn.

Természetesen ma már egy kisautó értékesítése sem kezdődhet meg olyan rendelhető extrák nélkül, mint az útjelzőtábla-felsimerés, a sávtartó automatika, vagy a távolságtartó tempomat. Az autóipari fejlesztések ütemének felgyorsulását jelzi, hogy ezekről éppen, hogy csak hallottunk, mire a felső kategóriából lecsorgott volna a kisautókhoz.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!