2014. október 7. 12:25

Egy autóvisszahívási akció soha nem jön jól a gyártónak, azonban ha egy olyan modellről van szó, amelynek utódját nemrég mutatták be és amelynek egy 8 éves, igen hosszú modellciklus után kell helytállnia, ráadásul tetejében stabilan benne van az idei európai top 10 listában, azt már igencsak a körülmények szerencsétlen együttállásának lehet nevezni.

Az Opel lecseréli legnépszerűbb típusa a Corsa 2006 óta futó generációját, amely immár az ötödik nagy modellváltás a típus 32 éves története során. A Corsa nagyon fontos a nehéz időket megélő Opel számára, amely annak ellenére volt képes az idei év első 8 hónapjában 4,1 százalékkal növekedni, hogy a jelenleg még futó generáció mindennek elmondható, csak éppen fiatalnak nem. A 32 év során egyébként összesen 12 millió Corsa talált gazdára.

A cég hírnevének minden bizonnyal nem tett jót, hogy nemrég 8 ezer, 2014 májusa után gyártott Corsa és Adam modellt kellett behívnia egy soron kívüli ellenőrzésre a kormányművet érintő hiba miatt.

Az új modell az ilyenkor megszokott módon elég széles motorpalettával érkezik. Akik a turbó benzinesekre esküsznek, azok a 3 hengeres, ezer köbcentis motort választhatják 90 vagy 115 lóerős teljesítménnyel, de ott van még a négy hengeres 1,2-es és 1,4-es motor is, utóbbi 100 lóerővel. A dízelkínálatot egyelőre egy 75 és egy 95 lóerős, 1 300 köbcentis erőforrás jelenti. A turbó motorokhoz hat fokozatú automata és manuális váltó is választható, de most mutatkozik be az Easytronic 3.0-is.

A Corsa követi a modellfrissített Insigniával megkezdett sort és középkonzoljának központi elemévé egy 7 colos kijelzőt tett. Ma már egy gyártó sem engedheti meg magának, hogy infotainment rendszere ne legyen kompatibilis az Apple vagy a Google megoldásaival, így az Opel sem tesz másként. A Corsában is elérhető több navigációs alkalmazás és olyan internetes rádiós applikációk is, mint a Stitcher vagy a TuneIn.

Természetesen ma már egy kisautó értékesítése sem kezdődhet meg olyan rendelhető extrák nélkül, mint az útjelzőtábla-felsimerés, a sávtartó automatika, vagy a távolságtartó tempomat. Az autóipari fejlesztések ütemének felgyorsulását jelzi, hogy ezekről éppen, hogy csak hallottunk, mire a felső kategóriából lecsorgott volna a kisautókhoz.

mfor.hu